امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۵/۷/۵ تعداد بازدید: ۱۲۷۲
print

 فعالیت دو هزار سیصد هیئت مذهبی و ۲۵۰۰ مداح درلرستان

حجت‌الاسلام مهدوی‌ با اشاره به فعالیت ۲۳۰۰ هیئت مذهبی در لرستان گفت: تاکنون ۲۵۰۰ مداح در سراسر استان شناسایی شده‌اند.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان، حجت‌الاسلام مهدوی‌، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان،  در همایش بزرگ عاشوراییان ویژه هیئات مذهبی و مداحان که عصرسوم مهر۹۵ در سالن همایش‌های سازمان جهاد کشاورزی لرستان برگزار شد، اظهار کرد: آنچه حماسه آفرید در دفاع مقدس، ولایت‌مداری و ولایت ‌پذیری نیروهای نظامی، ارتش، سپاه و بسیج بود.
وی با اشاره به این‌که دفاع مقدس ما به حماسه حسینی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تأسی نمود، اضافه کرد: امروز و در شرایط فعلی هم اگر می‌خواهیم کشور در بخش اقتصادی، سیاسی و امنیتی پیروز شود باید به عاشورا تاسی کنیم.
مهدوی‌امین با بیان این‌که رزمندگان بسیجی ما در زمان دفاع مقدس همگی از اعضای هیئات مذهبی بودند، اضافه کرد: هر چه داریم از برکت خون اباعبدالله و عزاداری‌ها، منبرها، روضه‌ها و مداحی‌هایی است که بعد از عاشورا باقی ماند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان عنوان کرد: دو هزار و ۳۰۰ هیئت مذهبی شامل زنجیرزنی و سینه‌زنی در لرستان ثبت شدند و در حال ثبت در سامانه طوبی می‌باشند این در حالی است که تاکنون ۲۵۰۰  مداح در سراسر استان شناسایی شده‌اند.
وی اظهارکرد: استان لرستان صاحب سبک عزاداری و مداحی است و عزاداری لرستان به‌عنوان پدیده عزاداری کشور معرفی شد که کسب اینافتخارات به همت شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان استان بوده است.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:

مطالب مشابه

© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.