امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۵/۷/۲۵ تعداد بازدید: ۵۸۷
print

 برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام زین العابدین (ع) در هیئات مذهبی شهرستان ازنا

کارشناس فرهنگی اداره‌تبلیغات‌اسلامی شهرستان ازنا از آمادگی برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام زین العابدین (ع) در هیئات مذهبی این شهرستان خبرداد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان،یوسفی، کارشناس فرهنگی اداره‌تبلیغات‌اسلامی شهرستان ازنا،بااعلام این خبر،گفت: مراسم سوگواری شهادت امام زین العابدین (ع) در هئیات مذهبی این شهرستان با حضور عاشقان و دوستداران ائمه اطهار (ع) برگزار خواهد شد.

وی افزود: در روایات آمده است آن حضرت به قدری نماز های طولانی و متعدد می خواندند که هفت عضو مبارک بدنشان که به هنگام ادای نماز با زمین تماس پیدا می‌کند زخمی می شدند، سجده های نماز ایشان به قدری طولانی بود که یکی از القاب امام زین العابدین (ع) سجاد یعنی بسیار سجده کننده است، وی در حادثه  کربلا حضور داشتند و به علت بیماری و شاید به خاطر مصلحت و اراده خداوند که می خواستند بعد از پدر بزرگوارشان رهبری امت اسلام را عهده دار باشند در جنگ شرکت نکردند، ایشان مانند پدران خود ساده زیست بوده و با حاکمان ستمکاردوران خویش مبارزه می کرد و در میان مردم دوران خود از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار بود.

وی اظهار داشت: امام سجاد علیه السلام اسوه زهد و تقوا، نمونه صبر و شکیبایى و مظهر آمیختگى علم و حلم بود.

وی تصریح کرد:امام سجاد علیه السلام پس از ایفاى وظیفه الهى خود و حفظ ارزش هاى دین و پاسدارى از تشکل شیعى در سخت ترین ادوار سیاسى - اجتماعى، در سال ۹۵ هجرى قمرى به لقاى پروردگار و وصال معبود خویش شتافت.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:

مطالب مشابه

© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.