امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۵/۷/۱۷ تعداد بازدید: ۱۷۰۴
print

عزاداری مردم و مسئولین در مسجد امام حسن مجتبی(ع) ازنا

مسئولین شهرستان ازنا در کنار دیگر عزاداران حسینی در شب پنجم محرم در مسجد امام حسن (ع) این شهرستان به عزاداری و سینه زنی پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان؛مراسم عزاداری شب پنجم محرم منتسب به آزاد مرد سرزمین کربلا و همه دوران حر بن یزید ریاحی در مسجد امام حسن مجتبی(ع) درحالی برگزار شد که حجت  الاسلام شاهچراغی امام جمعه ازنا و مسئولان شورای اداری این شهر با دیگرعزاداران حسینی در سوگ سالار شهیدان کربلا همراه شدند.

هیئت عزاداری امام حسن مجتبی ع شهرستان ازنا دارای دو بخش مجرا برای مردان و زنان عاشورایی می باشد.از موسسان این هیئت مذهبی شهید آیت الله صادقی از شهدای هفتادو دو تن انقلاب اسلامی می باشد که این هیئت عزاداری را از دیرباز جزء پیش گامان در اجرای مراسمات عزا بر سالار شهیدان کربلا در ایام محرم و صفر قرار داده است.

از ویژگی های ممتاز هیئت عزاداری امام حسن مجتبی (ع) می توان به برنامه های مرثیه خوانی نوحه سرایی و سینه زنی در بیتوته مسجد توام با مقتل خوانی و روضه خوانی توسط روحانیون برجسته و حضور پرشور جوانان درکنار پیرغلامان حسینی یادکرد.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:

مطالب مشابه

© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.