امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۵/۷/۱۹ تعداد بازدید: ۳۰۹
print

آموزش ۲۰۰۰ قرآن‌آموز در مؤسسات قرآنی لرستان

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی لرستان از آموزش ۲۰۰۰ قرآن‌آموز در مؤسسات قرآنی این استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان،حجت‌الاسلام مهدی امیدیان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان لرستان و نائب رئیس اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور،با اعلام این خبر،گفت: دو هزار نفر قرآن‌آموز در رشته‌های روخوانی و روان‌خوانی، مفاهیم سطح ۱، ۲، ۳ و ۴ و حفظ یک جزء، دو جزء و سه جزء قرآن کریم، طی شش ماهه دوم سال‌جاری در مؤسسات قرآنی استان شرکت کرده اند.
وی ادامه داد: از این تعداد که در قالب بحث حمایت مالی توسط مؤسسات قرآنی جذب می‌شوند، ۵۰۰ نفر رشته روخوانی، ۵۰۰ نفر رشته روان‌خوانی، ۳۰۰ نفر رشته حفظ جزء ۳۰، ۲۵۰ نفر رشته حفظ جزء  1و ۳۰،  250نفر در رشته حفظ جزءهای ۱ و ۲ و ۳۰، ۵۰ نفر در رشته مفاهیم سطح۱، ۵۰ نفر در رشته مفاهیم سطح۲، ۵۰ نفر در رشته مفاهیم سطح۳ و ۵۰ نفر در رشته مفاهیم سطح ۴ شرکت خواهند کرد.

امیدیان با اشاره به این‌که مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآن مجری برگزاری طرح حمایتی آموزشی قرآن در سطح استان هستند، عنوان کرد: این طرح ازدهم مهرماه آغاز شده و تا پایان آذرماه ادامه دارد.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان لرستان ادامه داد: آزمون‌های این طرح در سطح شهرستان‌ها و به‌صورت واحد طی روزهای اول،دوم و سوم دی‌ماه برگزار خواهد شد و به افرادی‌که در آزمون نمره قبولی را کسب نمایند گواهی‌نامه پایان دوره اهدا می‌شود.
وی با اشاره به این‌که مؤسسات و خانه‌های قرآنی علاوه‌بر طرح حمایتی می‌توانند قرآن‌آموزان را نیز به‌صورت آزاد جذب نمایند، افزود: در این قسمت کلاس‌ها به‌صورت دوره شش ماهه برگزار می‌شود که آزمون‌های این دوره اوایل اسفندماه سال‌جاری برگزار خواهد شد.
امیدیان با اشاره به این‌که ۱۵ آبان‌ماه تا ۱۵ آذرماه کارشناسان قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان لرستان، به بازرسی از دوره‌های برگزار شده و درحال برگزاری مؤسسات می‌پردازند، اظهار کرد: باتوجه به تفاهم‌نامه‌ای که با اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان لرستان بسته شده، برای برگزاری دوره‌ها درقالب حمایت مالی، تفاهم‌نامه ۴۰ میلیون تومانی بسته شده است.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:

مطالب مشابه

© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.