امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۵/۷/۱۸ تعداد بازدید: ۶۱۹
print

تدوین کتاب شهدای قرآنی لرستان

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان از تدوین کتاب شهدای قرآنی این استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان، حجت‌الاسلام مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان در شورای فرهنگ ایثار و شهادت استان ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، گفت: در ماه محرم همایش هیئت‌های مذهبی با معرفی یک شهید شاخص استان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به شناسایی شهدای قرآنی استان ادامه داد: تاکنون ۴۰ شهید قرآنی در استان شناسایی شدند و یادواره این شهدا دی‌ماه در استان لرستان برگزار می‌شود.
مهدوی تصریح کرد: معرفی شهدای قرآنی موجب پویایی و زنده نگه‌داشتن جامعه می‌شود لذا تنها بردن اسامی این شهدا خوب است ولی کافی نیست. باید با سرعت پائین تر و باکیفیت بیشتری این شخصیت‌ها به جامعه معرفی شوند و کار بیشتری چون انتشار نشریه‌های مختلف، ایجاد نمایشگاهی از زحمات و خدمات شهدا و ساختن کلیپ‌ها و فیلم‌های کوتاه از زندگی این افراد صورت گیرد که حساسیت جامعه را نسبت به وجود این افراد بیشتر می‌کند.
وی اظهار داشت: وقتی این شخصیت‌های بزرگ مطرح می‌شوند، جامعه ما زنده و پویا می‌شود و حیات پیدا می‌کند و بیان این نکته خالی از لطف نیست که گذشته از بحث خانواده‌ها، مطرح کردن قاریان شهید و ایجاد توجه و انطباقی که در جامعه نسبت به وجود مقدس این بزرگواران صورت می‌گیرد، ارائه الگوهای حقیقی به جامعه است.
وی در پایان سخنان خود افزود: کتاب مربوط به این شهدا در حال تدوین بوده و قرار است مستندی درباره این شهدا توسط صداوسیما ساخته شود.
وی اظهار داشت: بناست در منزل هرکدام از این شهدا یک جلسه قرآنی نیز برگزار شود.

 

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:

مطالب مشابه

© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.