امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۵/۴/۱۴ تعداد بازدید: ۳۹۹
print

همایش حریم آسمانی ویژه بانوان شهرستان خرم آباد برگزار شد

همایش حریم آسمانی ویژه بانوان شهرستان خرم آباد در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان،حجت‌الاسلام عربیان از فضلای حوزه علمیه قم گفت: حجاب عنوانی است که ما در پیشینه و گذشته این جامعه برای آن هزاران شهید دادیم که یک مورد بسیار مهم آن حادثه مسجد گوهرشاد است.

وی با اشاره به این‌که این حوادث را که به هویت جامعه مربوط می‌شود فراموش نکنیم و آن‌را بزرگ بشماریم و به‎عنوان یک ظرفیت از آن خوب استفاده کنیم، عنوان کرد: این مناسبت‌ها را باید بزرگ شمرده و از آن‌ها استفاده کنیم و از آن‌ها الگو بگیریم و راه صحیح خود را پیدا کنیم.
عربیان ادامه داد: چادری که زینت‌بخش وجود زنان ماست، از حضرت زهرا(س) است، ما میراث‌دار حضرت زهرا(س) در عفت و حجاب هستیم.

وی اظهارداشت: این مفسر قرآن با اشاره به این‌که اخلاق و رفتار یک زیرساخت و اساس دارد، عنوان کرد: اگر آن زیرساخت و اساس درست شود انسان به‌راحتی می‌تواند پایبند به اخلاق و ملتزم به رفتار باشد، اما اگر آن زیرساخت مشکل داشته باشد، پایبندی اخلاقی و رفتاری انسان خیلی مشکل می‌شود.

وی تصریح کرد: اگرمی‌خواهیم در زمینه حجاب و مراعات عفاف یک نتیجه واقعی و ماندگار بگیریم، باید باورهای توحیدی و الهی در افراد و جامعه تقویت شود، وقتی این باورها تقویت شد و انسان به خدا باور و به اهل‌بیت(ع) دلبستگی پیدا کرد، مراعات دستورات آن‌ها برای انسان دلنشین می‌شود.

 

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:

مطالب مشابه

© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.