امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۵/۵/۳ تعداد بازدید: ۱۷۸
print

احداث ۴۳۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی لرستان

مدیر کل بهزیستی لرستان از احداث ۴۳۰۰ واحد مسکن برای مددجویان تحت پوشش این نهاد خبر داد.

 اسداله حیدری صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران از ارائه خدمات پیشگیرانه به ۴۱۰ هزار نفر در استان خبر داد و اظهار داشت: ما پیشگیری را از مهد کودک ها و مدارس شروع می کنیم بنابراین جامعه هدف ما تنها ۶۰ هزار نفری که از خدمات سازمان بهره مند هستند نیست بلکه کل افراد جامعه هستند، به طوریکه در سال گذشته ۴۱۰ هزار نفر خدمت پیشگیرانه در راستای کاهش آسیبها انجام داده ایم.

فعالیت ۵۰۴ موسسه و نهاد غیردولتی تحت نظارت بهزیستی لرستان

وی با اشاره به فعالیت ۵۰۴ موسسه و نهاد غیردولتی تحت نظارت بهزیستی لرستان گفت: توسعه اجتماعی باید همراه نهادسازی اجتماعی باشد بنابراین  با احتساب به کارگیری حداقل ۴ نفر در این موسسات بهزیستی بیش از دو هزار نفر فرد تحصیل کرده را در موسسات و نهادها به کار گرفته است.

وی از راه اندازی ۳۲ مرکز کنترل و کاهش آسیب در سال جاری در لرستان خبر داد و افزود با احتساب این ۳۲ مرکز تعداد مراکز فعال در استان به ۱۷۷ مرکز می رسد و امسال ۳۰ درصد خدمات پیشگیری افزایش می یابد.

مدیرکل بهزیستی افزود: در سال گذشته از تعداد دو هزار و ۹۱ زوج معرفی شده برای مشاوره پیش از طلاق توافقی تعداد ۲۶۷ فقره منجر به سازش شده و طی امسال نیز از ۶۰۹ زوج معرفی شده تعداد ۱۰۸ فقره منجر به سازش شده است.

وی میزان افزایش اعتبارات  بهزیستی در زمینه توانمندسازی زنان بی سرپرست را ۳۰۰ درصد اعلام کرد و گفت: تعهد ما در سال گذشته ایجاد هزار و ۱۰۳ شغل بوده که هزار و ۴۹۲ شغل را ایجاد کرده ایم و این میزان یعنی ۱۳۵ درصد تعهد ایجاد شده بهزیستی در بحث اشتغال و این موفقیت باعث کسب رتبه دوم کشور در زمینه توانمندسازی شد.

احداث ۴۳۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی لرستان

حیدری تعداد زنان سرپرست خانوار بیمه شده  شهری را هزار و ۶۵۲ نفر و روستایی را هزار و ۶۵۰ نفر برشمرد و گفت: از ابتدای نهضت مسکن در سال ۸۲ تعداد چهار هزار و ۳۵۸ واحد مسکونی به جامعه هدف تحویل داده ایم که در هفته بهزیستی نیز ۲۳۲ واحد با حضور قائم مقام توانمندسازی بهزیستی کشور افتتاح و واگذار شد و علاوه بر سهمیه تعداد ۱۵۰ واحد دیگر به لرستان اهداء شد.

مدیرکل بهزیستی گفت: ۲۱ مرکز غیردولتی در زمینه اورژانس اجتماعی، دختران بی سرپرست، بدسرپرست و دختران آسیب دیده فعالیت می کنند و امسال نیز ۴ اورژانس اجتماعی در شهرهای فاقد اورژانس راه اندازی می کنیم.

وی همچنین از فعال کردن مرکز حرفه آموزی ویژه افراد اختلالات جنسیتی خبرداد و گفت: مجوز تاسیس مرکز کودکان کار و خیابانی را اخذ کرده ایم و امسال راه اندازی می شود.

حیدری افزود: تعداد ۲۵۴ مهد کودک فعال در استان داریم که تعداد ۱۲ هزار و ۹۰۰ کودک از آموزشهای این مهدها برخوردارند.

مدیرکل بهزیستی با اشاره به ارائه خدمات حمایتی افزود: پنج هزار و ۶۰۰ خانوار از خدمات مستمر و غیر مستمر برخور دارند و تعداد ۳۵ کلینیک و موسسه خیریه غیردولتی حدود ۸۲ درصد فعالیتهای حوزه اجتماعی را پوشش می دهند.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:

مطالب مشابه

© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.