امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۵/۶/۱ تعداد بازدید: ۳۹۶
print

۹۶۸ پروژه طی هفته دولت امسال در لرستان به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار لرستان گفت: ۹۶۸ پروژه طی هفته دولت امسال در استان لرستان به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند عصر یکشنبه در حاشیه همایش فرمانداران استان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه پروژه های هفته دولت امسال نسبت به سال گذشته هم از لحاظ وزنی و هم از لحاظ ریالی رشد بیشتری داشته اند، اظهار داشت: حدود ۹۶۸ پروژه طی هفته دولت امسال در لرستان به بهره برداری می رسد.

وی اعتبار هزینه شده برای پروژه های قابل افتتاح طی هفته دولت امسال در لرستان را بالغ بر هزار و ۳۰ میلیارد تومان برشمرد و بیان داشت: این ۹۶۸ پروژه حدود چهار هزار و ۳۲ نفر فرصت شغلی ایجاد کرده اند.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه میزان اعتبارات عمرانی به وضعیت فروش و قیمت نفت بستگی دارد، افزود: اعتبار پروژه هایی که در استان ایجاد شده و جزء دارایی های لرستان محسوب می شوند از محل فروش نفت با بشکه ای ۳۷ دلار بوده که قابل مقایسه با بشکه ای ۱۴۵ دلار نیست.

بازوند گفت: خدارا شاکر هستیم که استان لرستان توانسته است سهم خود را از اعتبارات عمرانی گرفته و این پروژه ها را که جزء دارایی استان محسوب می شوند را ایجاد کند.

وی تعداد پروژه های افتتاح شده در هفته دولت سال گذشته را ۸۵۰ پروژه برشمرد و یادآور شد: امسال حدود ۱۱۰ پروژه به پروژه های هفته دولت استان اضافه شده است.

استاندار لرستان به موضوع پرداخت تسهیلات به نخبگان اشاره کرد و بیان داشت: اگر نخبگان دارای شرکت های دانش بنیان باشند می توانند از طریق صندوق ضمانت پارک و علم و فناوری تسهیلات با نرخ چهار درصد دریافت کنند.

بازوند افزود: اگر نخبگان موفق به ایجاد شرکت های دانش بنیان نشده باشند می توانند تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات با سود چهار درصد دریافت کنند و برای اخذ تسهیلات بالای ۵۰ میلیون تومان باید وثیقه ملکی گرو گذاشته و برای دریافت مبلغی کمتر از این رقم نیازی به گرو گذاشتن وثیقه ملکی نیست.

وی ادامه داد: دستگاه های اجرایی می توانند درصدی از بودجه های خود را به امر پژوهش اختصاص داده و منع قانونی در این رابطه وجود ندارد.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:

مطالب مشابه

© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.