امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۴/۱۲/۲۴ تعداد بازدید: ۲۶۱
print

سخنرانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم درحوزه کمالیه شهرستان خرم آباد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم آبادازمراسم سخنرانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم درحوزه کمالیه این شهرستان خبرداد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان،حجت‌الاسلام منصوری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم اباد،بااعلام این خبرگفت: حجت‌الاسلام عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در حوزه کمالیه خرم آباد، افزود: پیامبر اکرم(ص) خطاب به فاطمه زهرا(س) فرمود فاطمه جان خداوند با خشم تو خشمگین و با خشنودی تو خشنود می‌شود.

وی اظهار داشت: معنای این حدیث این است که خدای عالم با غضب فاطمه(س) غضب می‌کند و با خشنودی و رضایت ایشان خشنود می‌شود که این حرف کمی نیست فاطمه چگونه است که محور غضب و رضایت پرودگار است؟

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم با بیان اینکه حب و بغض های انسان یا حول محور وسوسه های شیطانی و هواهای نفسانی و یا حول محور عقل و وحی است، ادامه داد: اگر انسان ها مسائلی که دوست دارند یا نسبت به آن خشم می ورزند بر اساس وسوسه های شیطانی و هواهای نفسانی باشد، لحظه به لحظه از خدا دور شده و با عمل بیشتر از محدوده ولایت الهی خارج شده و کم کم دشمن خدا می شوند.

حجت‌الاسلام اسکندری تصریح کرد: اما کسانی که حب و بغض هایشان بر اساس بینش عقلانی و یا هدایت وحی است هر چقدر در دنیا بمانند و عمل انجام دهند به  سمت پرودگار حرکت کرده و تقرب می جویند تا اینکه کاملا در منطقه ولایت الهی قرار می گیرند.

وی ادامه داد: اگر فاطمه زهرا(س) به مرحله و مقامی رسیده که خدا غضب می‌کند  با غضبش، برای این است که ایشان غضبی جز غضب پروردگار نداشته و چیزی جزآنچه خدا می خواهد نمی خواهد.

 

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:

مطالب مشابه

© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.