امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۵/۵/۲۴ تعداد بازدید: ۱۴۴
print

نشست تخصصی آشنایی و مقابله با خرافات و موهومات در ساحت دین در خرم آباد برگزار شد

نشست تخصصی آشنایی و مقابله با خرافات و موهومات در ساحت دین درسالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان،دراین نشست حجت‌الاسلام حاتمیان،مدیرکل فرق و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشورگفت:هرگونه آداب و رسومی را که بر پایه علمی و منطقی استوار نباشد و یا هر آنچه را که از حقیقت عاری باشد، می­توان در حیطه خرافات قرار داد. وی افزود: قرآن کریم، ظن و گمان، جهل و نادانی، پیروی کورکورانه از نیاکان و باور به چیزی بدون برهان را از جمله ریشه­ها و عوامل خرافات برشمرده است. روایت اسلامی، آموزه­های مفید و مؤثری برای مقابله با خرافات تبیین نموده­اند، از جمله آنها عبارتند از: تفکر و خردورزی، دعا و ذکر، دعوت علما به مرزبانی از دین،شناخت علل و درمان توسط معلول صحیح، دوری از تلقین بد، مستند گویی، و توکل کردن به خداوند متعال.

  وی اظهار داشت: در مقابل این خطرات و تهدیدات گسترده و مهلک و گمراهی آفرین که نه تنها رو به کاستی نمی رود که به طور روزافزون در حال گسترش می باشد مبارزه فکری در قالب آثار مکتوب و گفتار و سخنرانی های آگاهی بخش یک ضرورت غیرقابل اجتناب می باشد. 

گفتنی است،در این نشست مداحان و ذاکرین اهل بیت(ع)، مسئولان موسسات قرآنی، مسئولان کانون های فرهنگی و مبلغان و مبلغات نیز حضور داشتند.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:

مطالب مشابه

© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.