امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۵/۳/۱۱ تعداد بازدید: ۳۰۶
print

بازدید رئیس اداره تبلیغات شهرستان ازنا از کارخانه فولاد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ازنا بهمراه مسئولین شهرستان ازنا طی بازدیدی از شرکت فولاد ازنا بازدید و مراحل پیشرفت آن را از نزدیک مشاهده کردند.

به گزارش  روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان،مجوزاولیه کارخانه فولاد ازنا سال ۸۱ صادر و فعالیت رسمی برای احداث این
کارخانه از سال ۸۵ آغاز شده اما همچنان این واحد صنعتی با وجود اعطای تسهیلات و پیگیری های مختلف هنوز به ایستگاه افتتاح نرسیده است.
این کارخانه که یکی از مهم ترین پروژه های استان لرستان در این حوزه محسوب می‌شود قرار است با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن ورق در فاز اول و سالانه ۷۰۰ هزار تن فولاد در فاز دوم وارد چرخه فعالیت شود.این پروژه بزرگ که این روزها درآستانه ۱۴ سالگی قرار دارد از این قرار است تاکنون دوبار دچار توقف طولانی مدت شده و دوباره با تزریق تسهیلات احیا شده است.
فولاد ازنا در سال ۹۰ به رغم دارا بودن پیشرفت فیزیکی حدود ۶۰ درصدی متوقف شد تا پس از سه سال رکود در سال ۹۳ مجدد فعال شود، هر چند این فعالیت کج دار و مریز تاکنون تنها منجر به افزایش ۲۰ درصدی پیشرفت فیزیکی شده است.
این پروژه صنعتی از آن جهت برای مردمان شهرستان ازنا ارزشمند است که بهره برداری از آن می تواند به طور مستقیم هزار و ۲۰۰ شغل در یکی از بیکارترین استانهای کشور ایجاد کرده و به طور غیرمستقیم برای نزدیک به ۱۷ هزار نفر نان آور باشد.
از سوی دیگر مجتمع فولاد و ذوب آهن ازنا در صورت بهره برداری کامل می تواند از خروج سالانه ۸۰۰ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری کرده و به این لحاظ نیز از مهم ترین واحدهای صنعتی کشور محسوب می‌شود.

گفتنی است در این بازدید حجت‌الاسلام بیاتیان رئیس اداره تبلیغات اسلامی ازنا نیز حضورداشت.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:

مطالب مشابه

© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.