امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۴/۱۲/۲۲ تعداد بازدید: ۸۸۴
print

معرفی کتاب تبارشناسی لرستان

 "تبارشناسی لرستان" عنوان کتابی است که توسط "حجت الله حیدری" نویسنده الشتری تألیف و منتشر شده است.

نویسنده در این کتاب سعی کرده تا با انتشار اسناد، تصاویر و نوشته های مربوط به گذشته های دیار لرستان، طایفه های مختلف استان را به همراه تاریخچه آنها معرفی نماید.

بیشتر مطالب تبارشناسی لرستان از طریق گفتگو با بزرگان و کسانی که آشنایی کافی در زمینه تاریخ لرستان را دارند تهیه و نگارش شده است.

حیدری در ابتدای این کتاب آورده است: "انسان امروزی می خواهد هویت خود را بداند؛ بزرگان و خدمتگزاران خود را بشناسد و به آنها افتخار کند... دانستن ریشه و تبار در جامعه امروزی بسیار ضروری است. متأسفانه به دلایل گوناگون این شاخه از علم، بسیار عقب افتاده است."

 

یکی از مزایای این کتاب، شجره نامه هایی است که بصورت مصور و واضح به تصویر کشیده شده اند و خواننده با دیدن این شجره نامه ها، مجذوب مطالب آن می شود.

پرداختن به آداب و رسوم در گذشته های خیلی دور لرستان و بخصوص شهرستان سلسله نیز از دیگر ویژگیهای منحصر بفرد کتاب تبارشناسی لرستان می باشد که با قلمی شیوا به رشته تحریر در آمده است.

چاپ اول این کتاب در سال 1384 با تیراژ 3000 نسخه توسط انتشارات افلاک چاپ و روانه بازار شده است.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:

مطالب مشابه

© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.