امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۴/۱۲/۱۷ تعداد بازدید: ۴۸۷
print

بررسی عوامل تأثیرگذار در تبلیغ

بسترها برای تبلیغ فراهم شده است پس ما باید از آن‌ها استفاده کنیم و کاری کنیم که تأثیرگذاری تبلیغ‌مان را بیشتر کنیم.

وظیفه ما این است که به‌دنبال عواملی برویم که تأثیرگذاری تبلیغ‌مان را بیشتر کنیم، چراکه هر زمان که تأثیرگذاری تبلیغ ما بیشتر باشد موفقیت ما نیز بیشتر می‌شود.

عوامل تأثیرگذاری بیشتر بر تبلیغ فراوان است،اولین عامل تأثیرگذار امر تبلیغ،مسئله وحی و کلام خداست چراکه ما می‌خواهیم رسالت خداوند را تبیین کنیم و رسالت خداوند نیز با کلام خداوند و وحی است پس ما باید به وحی استناد داشته باشیم که قرآن یا حدیث است.

زبان و کلام خداوند زبان فطرت و زبان نیاز مردم است، ما اگر می‌خواهیم که تأثیر کلام‌مان بیشتر باشد باید از قرآن و حدیث استفاده کنیم، اگر صحبت ما خوب باشد و از آیات و روایات استفاده کنیم تأثیرش بیشتر می‌شود ولی اگر صحبت‌های ما خوب نبود حداقل مردم از آیات و روایاتی که بیان
می‌کنیم استفاده می‌کنند.

ما می‌خواهیم رسالت الهی را انجام دهیم،انجام رسالت الهی با کلام الهی، وحی و سخن خداست، می‌شود کلام الهی را به‌وسیله شیرینی کلام خودتان برای مردم تفسیر و تبیین کنید.

دومین عامل تأثیرگذار امر تبلیغ،اخلاص و تواضع است، کار برای خداوند و تواضع در برابر مردم چراکه هرکسی تواضع کند خداوند به او رفعت می‌دهد و بر کلام او تأثیرگذار است، به‌ویژه در حال حاضر که به تعبیر مردم حکومت در دست روحانیت است.

مردم نظام را اذعان روحانیت می‌دانند که رهبری و هدایت این نظام، حفاظت و پایداری از این نظام برعهده روحانیت است و نتیجه تبلیغ ما حفظ دین و مکتب اهل‌بیت(ع) و حفظ انقلاب و نظام اسلامی است.

الان ۱۴۰۰ سال است که علما و روحانیت دین و مردم را حفظ کردند، به مردم معنویت بخشیدند و در عصر حاضر انقلاب و نظام را حفظ می‌کنند، که از طریق اخلاص و تواضع که مهم‌ترین رُکن موفقیت یک روحانی است،انجام شده است.

سومین عامل تأثیرگذار امر تبلیغ، روش پیامبران یعنی تبشیر و انذار و بیم و امید ایجاد کردن است،ما هم بشارت دهنده و هم بیم دهنده باشند، هم عذاب‌های الهی را یادآور شویم هم نعمت‌های الهی را برشماریم، نه مردم را مأیوس کنیم و نه آنچنان آن‌ها را امیدوار کنیم که گناه کردن برای آن‌ها آسان شود
چراکه این روش اثرگذار است و اثر منفی هم ندارد.

چهارمین عامل تأثیرگذار امر تبلیغ،دعوت به اخوت و برادری، وحدت و اتحاد و همدلی و همزبانی است اظهار کرد: ما باید از جناحی بودن پرهیز کنیم و مردم را همدل و یکپارچه کنیم، همدلی و همزبانی را که شعار سال است بین مردم و مسوولان ایجاد کنیم.

شعار سال به این‌ معنا نیست که انتقاد نکنیم، اما حفظ اصل همدلی لازم است، به‌عنوان مثال مقام معظم رهبری واضح و شفاف مسائل را باز می‌کند اما در نهایت حمایت کردهو بر همدلی و همزبانی تأکید دارند.

پنجمین عامل تأثیرگذار امر تبلیغ،تبلیغ از روی خیرخواهی و دلسوزی یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار روی تبلیغ است که به تعبیر قرآن مبلغ باید ناصح امین
باشد و امروز خیرخواه‌تر و دلسوزتر از روحانیت کسی نیست و مردم این را احساس می‌کنند.

 

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:

مطالب مشابه

© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.