امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۴/۱۱/۲۰ تعداد بازدید: ۴۷۸
print

۲۳۰۰ هیئت مذهبی در لرستان فعالیت دارند

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان از فعالیت دو هزار و ۳۰۰ هیئت مذهبی در این استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان، حجت‌الاسلام سعید مهدوی،مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان در مراسم تجلیل از عاشوراییان فجرآفرین که در سالن آمفی تئاتر استانداری لرستان برگزار شد دستاورد بزرگ انقلاب را تشکیل جمهوری اسلامی دانست و اظهار داشت: جمهوریت به معنای حضور مردم و به رای گذاشتن ارکان نظام بوده و اسلامیت نیز محتوای نظام بوده و بدین معناست که انقلاب ما بر مبنای ارکان اسلامی بنا نهاده شده است.

وی افزود: امروز مشاهده می‌کنیم که اسلامی خشن و به دور از انصاف و آموزه های اسلامی و قرآنی توسط ایادی آمریکا همچون عربستان و گروه های تکفیری به نمایش گذاشته شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان اینکه هیئت های مذهبی در شکل گیری انقلاب اسلامی سهم دارند عنوان کرد: امروز بیش از ۹۱ هزار هیئت مذهبی در سراسر کشور ثبت سامانه شده و حدود ۹۰ هزار مداح ساماندهی شده اند.

حجت‌الاسلام مهدوی تصریح کرد: بنا به تاکید حجت‌الاسلام خاموشی هر ساله سازمان تبلیغات اسلامی زمینه دیدار هیئت ها و مداحان با رهبری را فراهم می‌کند تا رهنمودهای ایشان را مستقیم و بدون واسطه دریافت کنند.

وی اضافه کرد: از آنجا که سازمان تبلیغات اسلامی یک نهاد حاکمیتی است لذا حمایت، تولیت و نظارت بر هیئت های مذهبی را بر عهده دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان به وجود بیش از دو هزار و ۳۰۰ هیئت مذهبی در لرستان اشاره کرد و افزود: بیش از دو هزار مداح لرستانی نیز ثبت سامانه شده و امروز در این حوزه فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام مهدوی امین وجود جایگاه های معنوی عزاداری را از ویژگی های استان لرستان دانست و گفت: در شهر خرم آباد بیش از ۱۰۰ جایگاه عزاداری وجود دارد و در کمتر استانی دیده می‌شود که در هر خیابان جایگاه عزاداری برپا شده باشد.

وی یادآور شد: جایگاه ولایت قلعه فلک الافلاک خرم آباد به‌عنوان یک میراث فرهنگی و معنوی در لرستان ثبت ملی شده و این افتخار بزرگی برای استان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان عنوان کرد: در هفته گذشته حجت‌الاسلام دریکوند رئیس شورای هیئات مذهبی استان برای چهارمین دوره به‌عنوان رئیس شورای هیئات مذهبی کشور انتخاب شد.

حجت‌الاسلام مهدوی امین از اصناف و بازاریان لرستان به‌عنوان یک ظرفیت فرهنگی بزرگ یاد کرد و گفت: اصناف و بازاریان لرستان همیشه در مراسم های مذهبی و عزاداری ها همراه سازمان تبلیغات اسلامی بوده و پای کار هستند.

وی با اشاره به اینکه امسال مراسم عزاداری دهه محرم جایگاه ولایت قلعه فلک الافلاک به طور مستقیم و همزمان از هشت شبکه تلویزیونی پخش می شد اضافه کرد: در حالیکه زمانی مراسم گل مالی لرستانی ها در روز عاشورا به‌عنوان یک آسیب مطرح می شد امروز عزدارای مردم لرستان به‌عنوان پدیده عزاداری ها بوده به طوریکه بسیاری از مسئولان نظام نذر می‌کنند در ایام محرم در لرستان حضور داشته و لباس های خود را به گل امام حسین (ع) آغشته کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان اینکه عزاداری لرستانی ها امن ترین و کم آسیب ترین عزداری ها در کشور است ادامه داد: این در حالی است که آسیب هایی در مراسم عزاداری برخی استان ها وجود دارد که از مراجع علیه این آسیب ها فتوا گرفته می‌شود ولی چنین آسیب هایی در لرستان وجود ندارد.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:

مطالب مشابه

© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.