امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۵/۵/۱۴ تعداد بازدید: ۲۵۹
print

برگزاری جلسه شعرای آئینی و کانون مداحان شهرستان خرم اباد

جلسه شعرای آئینی و کانون مداحان شهرستان خرم اباد در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان،در این جلسه حجت‌الاسلام مهدوی،مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان گفت:شعری که از اندیشه مذهبی و اعتقادی هر شاعر تراوش پیدا کند شعر آئینی است.

وی به‌روز بودن امر مداحی و شعر آیینی و پاسخگویی به نیازهای جامعه به‌عنوان عواملی نام برد که می‌تواند در تأثیرگزاری آثار ارائه شده توسط مداحان و
شعرای آیینی بیافزاید.وی افزود: مداحان و شعرای آیینی راویان خاطرات و وقایع صحنه‌های حماسی عظیم در تاریخ اسلام هستند و ترویج سیره اهل بیت
مهم‌ترین وظیفه و نقش مداحان و شعرای آیینی است.

وی اظهار داشت: نیزباید توجه داشت که شاعران آئینی و هنرمندان محافل مذهبی، درواقع عقبه فکری و تأثیرگذار مداحی ما هستند لذا اگر مداح در محفلی با استقبال روبرو می‌شود در وهله اول باید شاعر شعر او را تحسین کرد و اگر در محفلی مورد سرزنش قرارمی‌گیرد، نخست باید شاعر آن شعر خوانده‌شده سرزنش شود.

 لازم به ذکر است،در ادامه این جلسه شعرای آئینی به سرودن اشعار خود پرداختند.

گفتنی است،در این جلسه حجت‌الاسلام غلامی،معاون فرهنگی،پژوهشی وآموزشی و اردشیر آقایی،کارشناس تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان نیز حضور داشتند.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:

مطالب مشابه

© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.