امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۵/۲/۴ تعداد بازدید: ۶۹۶
print

اگر بخواهیم مسئله سلامت را جدی بگیریم باید برای جوانان و نوجوانان خود برنامه‌ریزی کنیم

نماینده ولی فقیه در لرستان

 آیت‌الله سیداحمد میرعمادی نماینده ولی‏‌فقیه در لرستان در مراسم نواخته شدن «زنگ سلامت» که در مدرسه دخترانه شاهد خرم‌آباد برگزار شد،با بیان این موضوع گفت: سلامت جوانی بر دوران پیری نیز تأثیر خواهد گذاشت، اگر جوان سالم نباشد فعالیت اقتصادی، اجتماعی و .. نخواهد داشت.

وی افزود: تفاوت این مدرسه با مدرسه‌های دیگر تلاش و کوشش دانش‌آموزان و معلمان آن و نظم و انضباط خوب این مدرسه است.

آیت اللخه میر عمادی با بیان اینکه خلاقیت، ابتکار و کارهای ارزشمند دانش‌آموزان این مدرسه از وجوه تمایز آن با مدارس دیگر است، عنوان کرد: مدرسه‌ای که ویژگی‌ها را دارد باید ویژگی سلامت را نیز داشته باشد.

وی با بیان اینکه خداوند نعمت‌های مادی و معنوی فراوانی به ما عطا کرده است و نمی‌توان برای هیچ یک از نعمت‌های معنوی قیمتی را در نظر گرفت، اضافه کرد: در میان نعمت‌هایی که خداوند به ما ارزانی داشته دو نعمت سلامت و امنیت از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند، که در روایات ما از آنها به‌عنوان نعمتان مجهولتان، دو نعمتی که مردم قدر آن‌را نمی‌دانند یاد شده است.

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به نقش برجسته سلامت در جهت رشد و رسیدن انسان به تعالی و کمال، تصریح کرد: اگر سلامت نباشد زندگی گوارا نیست، پیشرفت نیست، حیات ارزشی ندارد، علم نیست، عقل نیست، خدا بندگی نمی‌شود و خدا را نمی‌شود عبادت کرد.

وی تصریح کرد: این همه تأکیدی که می‌شود انسان خداوند را عبادت کند در سایه سلامت است، به همین جهت هیچ دینی به اندازه دین اسلام به امر سلامت توجه نکرده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان خاطر نشان کرد: در اسلام همه عبادات برای سلامت است، نماز برای سلامت روح و روان است، وضو و غسل برای سلامت جسم است، روزه برای سلامت است، به‌طوری‌که پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید: «روزه بگیرید تا سالم باشید».

آیت الله میر عمادی با تصریح اینکه در اسلام فکر کردن که خود عاملی بر سلامت است، عبادت محسوب می‌شود، یادآوری کرد: برخی از عبادات مانند طواف کردن راه رفتن است که برای سلامت مفید است.

امام جمعه خرم آباد با این بیان که در اسلام تأکید فراوان بر تغذیه حلال و پاکیزه شده است، در قرآن آیات فراوانی داریم که می‌فرماید: «هر غذایی که می‌خورید پاک و حلال باشد»، عنوان کرد: هر غذایی که می‌خوریم دو شرط برای طهارت دارد اول این‌که حلال باشد که برای سلامت روانی و روحی مفید است و برای سلامت جسمانی باید پاکیزه باشد.

آیت الله میر عمادی گفت: در میان کسانی‌که در امر سلامت کار می‌کنند، سلامت نسل جوان باید مهم باشد، اگر نسل جوان ما سلامت باشد، از نظر روحی و معنوی و جسمی جامعه‌ای سالم خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه جامعه سالم با نسل و جوانان سالم ایجاد می‌شود، تاکیدکرد: امام علی(ع) به پدر و ماد و معلمان سفارش کرده و فرموده است، مواظب فرزندانتان باشید، فرزندانتان را سالم پرورش دهید تا آینده آنها تضمین شود، بنابراین اگر بخواهیم مسئله سلامت را جدی بگیریم باید برای جوانان و نوجوانان خود برنامه‌ریزی کنیم.

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به اینکه سلامت جوانان باید در اولویت برنامه‌های دست اندرکاران بحث سلامت باشد،عنوان کرد: سلامت جوانی بر دوران پیری نیز تأثیر خواهد گذاشت، اگر جوان سالم نباشد فعالیت اقتصادی، اجتماعی و .. نخواهد داشت.

وی بیان کرد: مسئولان دانشگاه علوم‌ پزشکی بایدبیش‌از همه به امر سلامت جوانان، آموزش جوانان بر امر سلامت حرکت کنند، تأثیر آموزش سلامت بر جوانان باعث تضمین پیشرفت و تعالی و جامعه فعال و پویا می‌شود، پس هرچه آموزش داریم باید برای جوانان در نظر بگیریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه استعدادها در دوران جوانی و نوجوانی شکوفا می‌شود، خاطر نشان کرد: شکوفایی استعدادها یعنی خلاقیت، ابتکار، موفقیت و در یک کلام سعادت و خوشبختی دنیا و آخرت را به‌دنبال دارد.

آیت‌الله سید احمد میرعمادی افزود: اگر می‌خواهید در دنیا و آخرت سعادت و خوشبختی داشته باشد، باید قدر سلامت را بدانیم، اگر در زندگی بخواهیم پر محصول باشیم باید به امر سلامت توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:

مطالب مشابه

© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.