امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۵/۷/۷ تعداد بازدید: ۴۵۵
print

ثبت‌نام ۲۳۰۰ هیئت مذهبی لرستان در سامانه «طوبی»

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان از ثبت نام دو هزار و ۳۰۰ هیئت مذهبی این استان در سامانه «طوبی» خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان،حجت‌الاسلام مهدوی،مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره این سخن  امام خمینی(ره) که انقلاب ما شمه ای از قیام امام حسین (ع) است اشاره کرد و گفت: دفاع مقدس کشور نیز به حماسه حسینی تاسی کرد و اگر ما درجنگ پیروز شدیم به این دلیل بود که این انقلاب و این دفاع و حماسه به امام حسین (ع) تاسی کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان افزود: امروز هم اگر می خواهیم کشورمان در مباحث اقتصادی، سیاسی، امنیتی و... پیروز میدان باشد باز هم باید به نهضت عاشورا توجه کنیم.

حجت‌الاسلام مهدوی امین با اشاره به اینکه بسیجیان کشور در دوران دفاع مقدس حماسه های زیادی خلق کردند، عنوان کرد: بسیج کشور در دوران دفاع مقدس نیز برخواسته از هئیت بود لذا ما هرچه که داریم از برکت خون امام حسین (ع) وسخنرانی ها، منبرها و مجالس عزای ایشان است.

وی با اشاره به اینکه بیش از دو هزار و ۳۰۰ هیئت در لرستان ساماندهی شده و در حال ثبت سامانه «طوبی» هستند، تصریح کرد: حدود دو هزار و ۵۰۰ مداح دراستان شناسایی و سامان دهی شده اند که به تدریج در حال ثبت در سامانه «طوبی» هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به اینکه استان لرستان دارای سبک عزاداری و مداحی است، بیان داشت: عزاداری هیئات مذهبی استان به‌عنوان  پدیده عزاداری ها در کشور معرفی شد و این امر با همت شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان استان صورت گرفت.

حجت‌الاسلام مهدوی امین افزود: تمام مراسمات در مناسبت های مختلف در طول سال توسط شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان استان برگزار می‌شود و اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان در این زمینه تنها نقش نظارتی و حمایتی دارد.

وی اضافه کرد: امیدواریم امسال نیز مانند سال های گذشته مراسم عزاداری سید الشهدا (ع) باشکوه و بدون هیچ آسیبی در استان برگزار شود.

بنا براین گزارش، در پایان این همایش از مداحان نمونه شهرستان های مختلف استان تجلیل به عمل آمد و حکم «برزو کسری» به‌عنوان رئیس خیران کانون  مداحان شورای مداحان شعرای آیینی شهرستان خرم آباد به مدت یک سال داده شد.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:

مطالب مشابه

© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.