امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۵/۱/۲۸ تعداد بازدید: ۲۶۵
print

آغاز ثبت نام اینترنتی اعتکاف در شهرستان دلفان

کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دلفان گفت: ثبت نام ویژه معتکفین برای اولین بار در شهرستان دلفان آغاز شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان، امین فاضلی، کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دلفان با اعلام این خبر افزود: ماه رجب، ماه خودسازی، توجه به اعمال و انجام طاعات و عبادات الهی است.ایام البیض هم یکی از بهترین زمان‌ها برای عروج ملکوتی انسان‌هاست و اعتکاف اگر با اخلاق انجام شود راهی برای دستیابی به معرفت حق است.

وی افزود: در قرآن، اهمیت و فضیلت اعتکاف و آداب آن مورد بررسی و سپس به مقایسه بین میهمانان خدا در مسجد الحرام و ماه مبارک رمضان و ایام اعتکاف پرداخته و در پایان مسئولیت اجتماعی معتکفین نسبت به دیگران مورد تاکید قرار گرفته است.ت

فاضلی اظهار داشت: به منظور انجام بهتر برنامه‌های فرهنگی سنت حسنه اعتکاف در ایام البیض ستاد شهرستانی  با حضور دستگاههای فرهنگی از جمله اوقاف و امور خیریه، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیروی انتظامی، شهرداری، آتش‌نشانی و بهداشت تشکیل شده که سه نشست فرهنگی با این اعضا برگزار شده است که مصوبات این نشست ها برای پیگیری به مراجع مربوطه ارسال شده است.

کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دلفان ادامه داد: اعتکاف جدا شدن از مادیات و امور دنیائی و دل بستن به محبوب ازلی است، بنابراین لازم می‌باشد ابتدا فرهنگ اعتکاف برای معتکفین به طور مشخص نهادینه شود تا حقیقت آن را درک کنند.وی با اشاره به برگزاری اعتکاف در طول تاریخ بیان داشت: امروزه اعتکاف با حمایت مساجد و تبلیغات اسلامی به صورت گروهی انجام می‌شود و این وظایفی برای معتکفین ایجاد می‌کند که لازم است به درستی رعایت شود. احترام به حقوق دیگران، رعایت شئونات اخلاقی و اسلامی و پرهیز از هر گونه مزاحمت برای اطرافیان از جمله وظایف معتکفین است.

وی در ادامه افزود: افرادی که می‌خواهند در سنت حسنه اعتکاف شرکت کنند لازم است ابتدا با احکام و مسائل اعتکاف آشنا شوند و پس از مطالعه شرایط و برنامه های عملی آن، برای ثبت نام به مساجد مراجعه نمایند.

فاضلی استقبال پرشور جوانان از اعتکاف را کم نظیر برشمردوگفت: اعتکاف یک فرصت برای مسئولان فرهنگی جامعه است که ارزشهای دین مبین اسلام را در این مراسم با شکوه برای جوانان تبیین نمایند.وی در ادامه اظهار داشت: پیش بینی می‌شود که استقبال قشرهای مختلف مردم از سنت حسنه اعتکاف از مرز ۲۰۰۰ نفر بگذرد و علاقه مندان می توانند تا پایان  ماه جاری برای ثبت نام به پایگاه انترنتی تبیان لرستان و یا به مساجد مشخص شده مراجعه کنند.

وی افزود: هم اینک اسامی مساجد اعتکاف در شهرستان دلفان که شامل ۵ مسجد شهری و ۹ مسجد روستایی خواهد بود به همراه احکام وشرایط اعتکاف در سایت تبیان لرستان به آدرس www.tebyan-lorestan.ir درج شده است که علاقمندان می توانند پس از مطالعه شرایط اعتکاف برای ثبت نام  که امکان اینترنتی آن برای اولین بار فراهم شده است ثبت نام نموده و یا می توانند حضوری به مساجد ذکر شده مراجعه کنند.

فاضلی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به لیست و ظرفیت مساجد گفت: مساجد امام حسین(ع)، سیدالشهداء (ع)، صاحب الزمان (عج)، حضرت ابوالفضل(ع) و موسی بن جعفر (ع) در سطح شهر نورآباد جهت معتکفین در نظر گرفته شده ضمن اینکه این مراسم معنوی و سنت حسنه در برخوردار، فرهادآباد، سراب غضنفر، گاوکش، شهرک امام، کفراج، تاج امیر، قمش و اسماعیل آباد هم به‌عنوان نقاط روستایی برگزار می‌شود.

کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دلفان در پایان گفت: ارائه جزوه اعتکاف، برگزاری گفتمان دینی، اعزام مداح و سخنران مجرب به مساجد اعتکاف در شهرستان و اعزام کارشناسان آشنا با مسائل اعتکاف  از جمله برنامه های فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دلفان برای اجرای بهتر این سنت حسنه می باشد.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:

مطالب مشابه

© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.