امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۵/۶/۱۳ تعداد بازدید: ۹۳۰
print

لزوم توجه خانواده ها به برگزاری جشن ازدواج بدون تشریفات و آسان

امام جمعه شهرستان دلفان خانواده ها را به آسان گیری و تهیه جهیزیه در حد نیاز و برگزاری ازدواج بدون تشریفات فراخواند.

 به گزارش روابط  عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان حجت‌الاسلام هاشمی نژاد  امام جمعه شهرستان دلفان  در خطبه های نماز جمعه شهرستان دلفان ضمن تسلیت شهادت حضرت امام محمد تقی جواد الائمه همگان را به بهر گیری از سبک زندگی آن حضرت فراخواند.

وی در خطبه دوم نماز با دعوت خود و مردم به تقوا و تسلیت سالروز شهادت امام جواد علیه السلام، توجه و باور به اینکه خداوند متعال می‌بیند را سازنده خوانده و گفت که امام جواد علیه السلام فرمود: بدان که از دید خداوند خالی نیستی پس بنگر که چگونه ای.وی انجام برخی امور خرافی و اکتفای به مسائل احساسی و عاطفیِ تنها و بی توجهی به سخنرانی و بیان معارف اهل بیت علیهم السلام را دو آسیب مجالس و محافل مذهبی و هیئات مذهبی دانست.
حجت‌الاسلام هاشمی‌ نژاد با تبریک اول ذی‌الحجه و سالروز ازدواج حضرت علی و حضرت فاطمه سلام الله علیهما، ازدواج به موقع، مهریه سبک، جهیزیه به اندازه نیاز و برگزاری جشن بدون تشریفات و به دور از گناه را به‌عنوان برخی درس‌های این پیوند مبارک برشمرد.
وی با اشاره به سالگرد شهادت حجاج ایرانی در فاجعه منای سال گذشته و کشتار حجاج در سال ۱۳۶۶ مکه، رژیم آل سعود را مروج اسلام آمریکایی و اسلام ستیز خواند.
امام جمعه شهرستان اظهار امیدواری نمود که سفر حضرت آیت الله عالمی نماینده محترم ولی فقیه در جهاد کشاورزی سبب حل مشکلات عشایر به‌ویژه در بخش راه و
مسائل فرهنگی این عزیزان شود.
هم‌چنین سفر مسئول مناطق محروم ریاست جمهوری و قرار گرفتن بخش کاکاوند جزء اولویت‌های محرومیت زدائی در استان را اقدامی قابل تقدیر خواند.
خطیب جمعه شهرستان، ساخت بیمارستانی دیگر برای نورآباد و ساماندهی درمانگاه بیمارستان را ضروری دانست.
حجت‌الاسلام هاشمی‌نژاد واقعه هفده شهریور را سندی بر جنایتکار بودن دولت آمریکا دانسته و گفت که جنایت‌های رژیم شاه، با رضایت و دستور آمریکائی‌ها
انجام می‌گرفت.
وی مدیریت و عدم کنترل مراسمات عروسی را غیر قابل قبول دانسته و شهر نورآباد را در این بخش، بی کلانتر خواند.
وی در ادامه خطبه دوم خویش طی جملاتی صریح و شفاف شورای شهر را به پرهیز ازاختلاف و چند دستگی و توجه به وظایف قانونی خود دعوت کرده و اعضای شورا را به کنار گذاشتن اختلافات توصیه کرد.
امام جمعه شهرستان با اشاره به اینکه برخی از مردم مشکلات کشور را به پای نظام و رهبری می‌گذارند، مردم را نیز مورد خطاب قرار داده و گفت: مردم هم گاهی مشکلات را به پای نظام می‌گذارند. مگر این شورای شهر را چه کسی انتخاب می‌کند؟ من و شما انتخاب کرده‌ایم. خیلی از مسؤلین را من و شما انتخاب می‌کنیم. مسؤل اول اجرائی کشور را من و شما انتخاب می‌کنیم.
وی در پایان خطبه خطاب به مسؤلین گفت: به فکر مردم باشید. والله غفلت بزرگی وست، گناه بزرگی ست که من به فکر خودم باشم. به فکر مردم باشید. مردم دارند ساعت به ساعت زجر می‌کشند.عزت دنیا و آخرت شما در سر و سامان دادن به امور مردم است.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:

مطالب مشابه

© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.