امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۵/۹/۲۲ تعداد بازدید: ۷۰۳
print

ایران در تصویب و عمل به برجام شتابزده عمل کرد

امام جمعه بروجرد گفت: مسؤولان جمهوری اسلامی ایران در تصویب و عمل به تعهدات خود در برجام شتابزده عمل کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان آیت الله  حسن ترابی  در خطبه‎های نماز جمعه ۱۹ آذر ماه و در جمع نمازگزاران این شهرستان اظهار کرد: اگر چه با گذشت بیش از یک سال از برجام جمهوری اسلامی ایران به همه تعهدات خود و بلکه فراتر از آن عمل کرد، آمریکا هیچ یک از تعهدات خود در این زمینه را عملیاتی نکرد.

وی با اشاره به تاکیدهای چندین باره رهبر فرزانه انقلاب در خصوص بدعهدی امریکایی‎ها و نماندن آنها بر سر عهد و پیمان خود خاطر نشان کرد: این در حالی است که مسؤولان ایران با ذوق‎زدگی و شتابزدگی همه تعهدات خود را عملیاتی کردند.

خطیب جمعه بروجرد افزود: آقایان در خصوص تعطیلی سایت فوردو و اراک، خروج ۱۱ تن اورانیوم غنی شده از کشور، پر کردن قلب راکتور اراک از سیمان، توقف غنی‎سازی ۲۰ درصد، تعطیلی تحقیق و پژوهش‎های هسته‎ای و باز کردن پیچ و مهره ۲۰ هزار سانتریفیوژ عجله داشتند.

ترابی عنوان کرد: مسؤولان به جای برداشتن هر گام پس از برداشتن یک قدم از سوی طرف مقابل، با ذوق‎زدگی به همه تعهدات خود عمل کردند، حال آنکه آمریکایی‎ها در کنار پرهیز از عملیاتی کردن تعهدات خود، هر روز و به بهانه‎های جدیدی همچون توان موشکی، حمایت از تروریسم و حقوق بشر ایران اسلامی را تحریم می‎کنند.

وی به تحریم اخیر آمریکا و تمدید زمان ۱۰ ساله تحریم‎ها علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره و بیان کرد: کنگره آمریکا با ۴۱۹ رای موافق و تنها یک رای مخالف و مجلس سنا با ۹۹ رای موافق با اجماع نظر تحریم‎های ۱۰ ساله را علیه کشور ایران تمدید کردند.

امام جمعه بروجرد دشمنی با اسلام و ملت ایران اسلامی را از سیاست‎های ثابت آمریکا برشمرد و تصریح کرد: اجماع و اتفاق نظر دموکرات‎ها و جمهوری‎خواه‎ها در تمدید تجریم های ۱۰ ساله گواه از این ادعا است که با روی کار آمدن رئیس جمهوری از هر حزب سیاست کلی این کشور در قبال جمهوری اسلامی ایران تغییر نمی‎کند.

ترابی به اجماع نظر مسؤولان ایران نسبت به تحریم‎های ۱۰ ساله به معنای نقض آشکار برجام اشاره و اظهار کرد: آیا این نقض آشکار نیازی به واکنش و عکس‎العمل شدید ندارد، مسؤولان تا کی می‎خواهند دست روی دست گذاشته و با ملت صداقت نداشته باشند؟

وی برگشتن به وضعیت پیش از برجام را پاسخ کوبنده به این نقض آشکار و صریح خواند و گفت: از سویی مسؤولان باید پاسخ‌دهند که نتیجه تشکیل جلسه هیأت نظارت در این باره چه بود و چرا خبری از پاسخ مناسب و کوبنده نیست.

خطیب جمعه بروجرد با تاکید بر اینکه کشورهای موسوم به ۱+۵ نیز باید رویکرد واقعی خود را در قبال این نقض آشکار برجام روشن کنند، بیان کرد: مسؤولان سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران باید خواستار تعیین موضوع روشن کشورهایی همچون آلمان، فرانسه و انگلیس در قبال این نقض برجام باشند.

ترابی در بخش دیگری از سخنان خود پیروزی‎های اخیر سوریه در حلب را نقطه عطفی در بحران ۵ ساله این کشور برشمرد و عنوان کرد: آزادسازی بیش از دو سوم شهر حلب و پیشروی قدرتمندانه در این عرصه چاره‎ای جز فرار گروهی را پیش روی تروریست‎ها باقی نگذاشته است.

وی به تکاپوی حامیان تروریست‎ها پس از پیروزی‎های حلب اشاره و تاکید کرد: پیروزی حلی می‎تواند، روند بحران سوریه را کاملا تغییر داده و آخرین امید تروریست‎ها و حامیان غربی و منطقه‎ای آنها را بر باد دهد.

امام جمعه بروجرد به پیروزی شهر موصل در کشور عراق توسط ارتش و نیروهای مردمی این کشور نیز اشاره و تصریح کرد: به یاری خداوند متعال در آینده نزدیک جهان اسلام پیروزی خود را بر تروریست‎ها و حامیان آنها جشن می‎گیرد.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:

مطالب مشابه

© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.