امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۵/۹/۱۵ تعداد بازدید: ۷۰۰
print

۱۶ آذر یادآور جنبش عظیم دانشجویی ایران اسلامی در دوران قبل از انقلاب است

آیت الله ترابی در خطبه های نماز جمعه۱۲آذرگفت:۱۶ آذر یادآور جنبش عظیم دانشجویی ایران اسلامی در دوران قبل از انقلاب است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان آیت الله ترابی در خطبه های این هفته نماز جمعه بروجرد که در محل مصلی امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد افزود: امروزه دانشجو و دانشگاه هدف اصلی توطئه های دشمن بوده که مسئولان ومدیران باید مراقب نفوذ دشمن دردانشگاه ها باشند زیرا دشمن برنامه ریزی کرده تا قشر دانشگاهی را به راحت طلبی، بی بند وباری و بی مسئولیتی بکشاند و این خطرمهمی برای کشور محسوب می‌شود.
وی اظهار کرد: موضوع تقلید و نظریه پردازی جدایی دین از سیاست و تبلیغ سکولاریسم از راه های نفوذ دشمن درمیان قشر موثر دانشگاهی بوده و باید دانشجویان و اساتید در مقابل این جریانات سیاسی و نفوذ دشمن و انحرافات بیدار باشند


خطیب نماز جمعه بروجرد بیان کرد: پیگیری نکردن موضوع حقوق های نامتعارف از سوی مسئولان اعتماد عمومی را زیر سوال برده و مردم نیز ازعملکرد دولتمردان در برخورد با دریافت کنندگان مبالغ نجومی ابراز نارضایتی می‌کنند.
وی اظهار کرد: از اردیبهشت ماه سال جاری موضوع حقوق های نامتعارف در کشور مطرح شده که مسئولان نیز وعده پیگیری، برگرداندن این مبالغ به بیت المال و برخورد با افراد دریافت کننده را دادند که در این مدت تا کنون کاری در این حوزه انجام نشده است.
وی اضافه کرد: در حالی که جوانان تحصیل کرده مملکت با مشکل بیکاری دست و پنجه نرم کرده و خانواده ها زیادی زیر بار هزینه های زندگی کمرشان خمیده، وجود این وقایع قلب مردم کشور را جریحه دار می‌کند.
امام جمعه بروجرد با اشاره به اینکه مجلس هم تا کنون اقدام جدی و موثری نداشته و به وظیفه خود عمل نکرده بیان کرد: قوه قضاییه و سازمان بازرسی کشور کارمثبتی را دراین زمینه انجام نداده اند در حالی که مردم خواستار برخورد قاطع با مدیران متخلف و اخذ کنندگان این حقوق ها هستند.
آیت الله ترابی با اشاره به سخنان حضرت آقا در دیدار با فرماندهان نیروی دریایی ارتش اضافه کرد: مقام معظم رهبری ضمن گلایه و انتقاد ازعملکرد مسئولان در پیگیری حقوق های نامتعارف فرمودند که نتیجه رسیدگی به این موضوع روشن نبوده و سوالات زیادی همچنان در بین مردم کشور باقی مانده است. 

امام جمعه بروجرد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث اخیر در عراق و مازندران افزود: با پشت سر گذاشتن مراسم با شکوه اربعین و وقوع برخی حوادث برای هموطنان شیرینی این نمایش قدرت معنوی تا حد زیادی از ملت ما گرفته شد.
وی ادامه داد: اقدام تروریستی داعش وگروهای تکفیری در شهر حله عراق و به خاک و خون کشیدن ۵۰ زایر ایرانی وهمچنین حادثه تلخ قطار وپیوستن به لقا الله جمعی از هموطنان آذری ملت ایران و زایران بارگاه نورانی امام هشتم ملت ایران را دهه آخر صفرداغدار کرد.

امام جمعه بروجرد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حلول ماه ربیع الاول افزود: ربیع الاول ایام شادمانی شیعیان بوده و تا پایان این ماه رویدادهایی رخ داده که باعث شادی و سرورمسلمانان است و فقط درهشتم این ماه سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع) قراردارد.
وی اضافه کرد:۲ ماه پر سوز وسوگواری مسلمانان طی شده و ماه ربیع الموعود از راه رسیده که در ابتدای آن هجرت پیامبر اسلام (ص) و تداعی کننده ایثار و جانفشانی مولا امیر المومنین است.
وی بیان کرد: سالروز آغاز امامت آخرین ذخیره الهی حضرت بقیه الله اعظم (عج)، ازدواج پیامبر رحمت با ام المومنین حضرت خدیجه کبری (ع)، ولادت پیامبر اعظم(ص)، ولادت امام صادق (ع) را از جمله رو.یدادهای مهم ماه ربیع الاول هستند که ماه شادی وسرور مسلمانان بوده که مسئولان نیز باید در این ماه مراسمات مذهبی مناسب ایام را در شهرها برگزار کنند

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:

مطالب مشابه

© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.