امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۵/۱۰/۱۹ تعداد بازدید: ۱۲۲۸
print

 انتقاد شدید امام جمعه الشتر از وضعیت حجاب

امام جمعه الشتر گفت: فرهنگ بدحجابی در حال سرایت کردن به شهرهای کوچک است، متولیان فرهنگی کجای کار هستند.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید سجاد موسوی» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه الشتر ضمن تبریک سالروز ولادت باسعادت یازدهمین اختر امامت و ولایت، حضرت امام حسن عسکری(ع)، اظهار داشت: آن امام همام در مدت زمان حیات طیبه خویش علی‌رغم محدودیت‌ها و فشارهای دستگاه جور آن زمان، از هدایت و مدیریت جامعه اسلامی غافل نبود.

خطیب جمعه الشتر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز کشف حجاب توسط رضاخان، گفت: مسأله حجاب و عفاف، مربوط به دوران کنونی نمی‌شود بلکه در همه ادوار تاریخ، مردم نسبت به حجاب حساسیت داشته‌اند.

وی افزود: استکبار جهانی و شیاطین در طول تاریخ، منافع خود را در سایه سرگرم کردن مردم به شهوات دنیوی و حیوانی دانسته و می‌دانند تا بدین وسیله بتوانند ملت‌ها را به استثمار بکشند و به اهداف شیطانی خود برسند.

حجت‌الاسلام موسوی تصریح کرد: در دوران پهلوی برای زدودن عفت در جامعه دست به کشف حجاب زدند تا با سرگرم کردن مردم به شهوات، منافع شیطانی خود را تأمین کنند اما با هوشیاری مردم و ایستادگی آنان و با تبعیت از مراجع عظام تقلید توانستند نقشه شوم دشمنان دین را نقش بر آب نمایند.

وی با انتقاد شدید از وضعیت حجاب در و عفاف در کلان‌شهرها، گفت: متأسفانه فرهنگ بدحجابی به شهرهای کوچک نیز در حال سرایت کردن است.

امام جمعه الشتر غفلت متولیان فرهنگی را عامل افزایش معضلات اجتماعی همچون بی‌حجابی عنوان و بیان داشت: متولیان فرهنگی، کجای کار هستند؟ متأسفانه باید گفت که گرفتار شدن مدیران در روزمرگی باعث شده تا به مطالبات جامعه پرداخته شود.

وی با انتقاد از کمبود لباس و پوشاک مناسب با فرهنگ اسلامی در سطح بازار، خاطرنشان ساخت: در بازار اسلامی، پوشش مناسب اسلامی تهیه نمی‌شود لذا باید خانواده‌ها، خودشان به فکر حفظ حجاب و عفاف باشند.

امام جمعه الشتر ضمن تبریک سالروز ولادت باسعادت یازدهمین اختر امامت و ولایت، حضرت امام حسن عسکری(ع)، اظهار داشت: آن امام همام در مدت زمان حیات طیبه خویش علی‌رغم محدودیت‌ها و فشارهای دستگاه جور آن زمان، از هدایت و مدیریت جامعه اسلامی غافل نبود.

وی افزود: امام حسن عسکری(ع) با توجه به اعلام امامت آخرینِ ائمه معصوم(ع)، حضرت ولی عصر(عج)، در تنگناهای بیشتری قرار داشتند لذا در این زمان، گروه‌های منحرف بسیاری شکل گرفت و منحرفان، اشکال گوناگون و خلاف واقعی از دین را ارائه می‌دادند اما امام حسن عسکری(ع) با روشنگری و با نوشتن نامه به خواص آن دوران تلاش کردند تا ریسمان محکم جامعه اسلامی و حلقه اصلی دین گم نشود.

امام جمعه الشتر، نعمت ولایت فقیه در عصر غیبت را یکی از بزرگترین نعمات الهی برشمرد و تصریح کرد: وجود ولی فقیه در عصر غیبت، تنها تکیه‌گاهی است که می‌توان به آن توسل جست تا راه دین و اسلام ناب گم نشود و جامعه دچار انحراف نگردد.

وی با اشاره به تلاش‌های دشمنان در رسانه‌های متعدد و گوناگون برای به انحراف کشیدن جامعه اسلامی، گفت: امروز در شبکه‌های مجازی و ماهواره‌ای و با حمایت مستقیم دشمنان اسلام تلاش می‌شود تا به اسم اسلام و پیامبر اسلام(ص)، اذهان عمومی امت اسلامی را منحرف سازند تا بدین وسیله در بدنه جامعه اسلامی، شکاف و تفرقه بیاندازند.

حجت‌الاسلام موسوی هدف استکبار جهانی از ایجاد تفرقه در جامعه اسلامی را تأمین منافع مستکبرین دانست و ابراز داشت: هدف اصلی جبهه کفر و نفاق از تفرقه، تأمین منافع استکبار است لذا همگان بایستی در برابر توطئه دشمنان هوشیار باشند.

وی رمز موفقیت و پیشرفت جامعه را تبعیت محض از ولایت فقیه دانست و خاطرنشان ساخت: هر خطی که در نقطه مقابل ولایت فقیه قرار بگیرد، انحراف است.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:

مطالب مشابه

© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.