امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۵/۹/۳ تعداد بازدید: ۸۸۹
print

برگزاری آخرین نماز جمعه آبان ماه ۹۵ در بروجرد

آیت الله ترابی در خطبه های نمازجمعه۲۸آبان۹۵ گفت: پیاده روی اربعین نمایش همبستگی امت اسلام و پیروان مکتب اهل بیت عصمت و طهارت بوده واقتدار شیعیان را به رخ جهانیان می کشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان آیت الله ترابی در خطبه های این هفته نماز جمعه بروجرد که در مصلی امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی افزود: میلیون ها عاشق و دلداده حسینی با پای پیاده و برهنه به سوی آن مرجع شریف و نورانی در حرکت هستند که شکوه و عظمت بی سابقه ای را به نمایش گذاشته است.
وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۲۰ میلیون زایر از کشور های مختلف جهان در کربلا دور هم جمع شوند تا بزرگترین اجتماع و راه پیمایی در طول تاریخ بشریت را ایجاد کرده و پیام خون شهدای کربلا را در هزاره سوم به گوش جهانیان برسانند واعلام کرده که تنها راه نجات جوامع بشری و آزادی آنها از یوغ قدرت های استکباری تداوم راه آن حضرت است.
خطیب نماز جمعه شهرستان بروجرد اظهارکرد: پیاده روی اربعین نشان از اوج همگرایی دینی، عشق حسینی و دلدادگی به آن حضرت بوده وجلوه ای از نمایش قدرت اسلام و شیعه است و برای دشمنان ترس و رعب و وحشت به وجود می اورد.
وی بیان کرد: مراسم اربعین را سرمایه بسیار ارزشمندی برای امت اسلام و شیعیان جهان بوده و باید از این مهم به خوبی استفاده وبهره برد.

** ارتش نیجریه از راهپیماییان ملت این کشور در هراس هستند
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کشتار راهپیمایان اربعین در نیجریه توسط ارتش این کشور افزود: شیعیان این کشورهمانند دیگر ملت ها این مراسم را برگزار کرده که با واکنش شدید ارتش نیجریه مواجه شده که نظامیان آن با حمله به راهپیمایان تعداد ۱۰۰تن از را در کمال غربت مجروح وشهید کردند.
امام جمعه بروجرد گفت: هنوز یک سال از تجاوز ارتش نیجریه به شیخ زکزاکی و طرفدارانش نگذشته که هر روز دولت و ارتش به بهانه ای شیعیان این کشور را مورد هجمه قرارداده و سرکوب می‌کنند.
ایشان پشت پرده این حملات را دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی دانست و اظهارکرد: آل سعود با استفاده از سیاست پولی دلارهای نفتی را در اختیار دولت این کشور قرار داده تا در مقابل شیعیان مظلوم این کشور را سرکوب کنند.
وی بیان کرد: ارتش نیجریه به شدت از اجتماع در اربعین هراس داشته و با این اقدامات و جنایات آن را به حاشیه می برند و حقایق شیعه و حقیقت امام حسین (ع) بیشتر برای جهانیان آشکار می‌شود.
امام جمعه شهرستان بروجرد تاکید کرد: دستگاه دیپلماسی کشور ایران باید در برابر این جنایات واکنش نشان داده واز مواضع آنها کوتاه نیاید.
وی بیان کرد: هر انسان آزاده ای درهر نقطه از جهان که مورد ظلم و تجاوز قرار گرفته جمهوری اسلامی ایران باید نسبت به آن واکنش نشان داده و از تعدی به شیعیان و عزاداران امام حسین (ع) در آستانه اربعین جلوگیری کند.

** سیاست آمریکا با جابه جایی افراد تغییر نخواهد کرد
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزود: سیاست این کشور در دنیا با آمدن و رفتن افراد تغییر نکرده زیرا آنها را متاثر از نگاه استکباری بنا نهاده و با جابه جایی چهره ها تغییر نمی کند.
خطیب نماز جمعه شهرستان بروجرد ادامه داد: حمایت آمریکا از اسراییل و صهیونیست ها یکی از سیاست های ثابت این کشور بوده به طوری که در تبلیغات انتخابات اخیر این کشور نیز نامزدها سعی داشتند که بیشتر خودشان را حامی اصلی این غاصبان معرفی کنند.
آیت الله ترابی افزود: سیاست دخالت آمریکا در امور داخلی کشورها که متاثر از نگاه استکباری آنها بوده و دشمنی با ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی نیزیکی ازسیاست های ثابت این کشور است.
وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در جمع مردم اصفهان در رابطه با نتیجه انتخابات فرمودند که ما هیچ قضاوتی در مورد آمریکا نداشته و همواره دشمنی این کشور برای ما ثابت شده است.
امام جمعه شهرستان بروجرد گفت: در طول ۳۷ سال گذشته ذره ای از دشمنی آمریکا با ایران بیشترشده و با گذشت یکسال ازاجرای برجام ایران به همه تعهدات خود عمل کرده ولی امریکا به هیچ کدام از تعهدات خود عمل نکرده و هر روز به بهانه های مختلف تحریم های جدیدی را علیه جمهوری اسلامی وضع می‌کنند.
وی تاکید کرد: مسئولان کشور باید قاطعانه و شجاعانه تصمیم گرفته و درعمل نکردن به تعهدات طرف آمریکایی به صورت یک طرفه برجام را متوقف کنند و برنامه های کشور را به وضعیت قبل از برجام برگرداند.

وی در ادامه با اشاره به هفته بسیج افزود: پنجم آذر ماه سالروز تشکیل بسیج مستضعفان به فرمان امام راحل بوده و با گذشت ۳۷ سال از عمر این نهاد خدمت صادقانه و عاشقانه بسیج به اسلام، قران، انقلاب و کشور بودیم واگر بسیج نبود امروز شرایط کشور ما افتخار امیز نبوده براین اساس باید قدردان بسیج و شهدای آن و بسیجیان مخلص و خداجو باشیم.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:

مطالب مشابه

© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.