امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۵/۴/۵ تعداد بازدید: ۳۵۳
print

دیدار ۳۰۰ نفر از روحانیون شبکه تبلیغ بروجرد با امام جمعه این شهرستان

به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی (ع) ۳۰۰ نفر از روحانیون بروجرد با حجت‌الاسلام و المسلمین حسن ترابی امام جمعه این شهرستان دیدار کردند.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات ااسلامی لرستان،در این دیدارحجت‌الاسلام ترابی،امام جمعه شهرستان بروجرد ضمن تبریک ولادت امام حسن مجتبی(ع) گفت: دامنه شخصیت بی مانند سبط اکبر پیامبر صلی الله علیه و آله امام حسن مجتبی علیه السلام آنقدر وسیع و گسترده است که آثار و نشانه های آن در تمام کتاب های حدیث، تراجم، سیره، تاریخ و مناقب فراوان به چشم می خورد.
وی افزود: تواضع، فروتنی، خدا ترسی، روابط حسنه، احترام متقابل و کمک به بینوایان از ابعاد برجسته زندگی آن سرور جوانان بهشتی است. آن بزرگوار بازویی علمی، قضایی، و نیرویی بسیار کارآمد برای حکومت علوی و شخص امیرمومنان علیه السلام بوده است.

وی در ادامه با اشاره به برکات بی شمار ماه مبارک رمضان بر لزوم حفظ دستاوردهای این ماه تأکید کرد و اظهار داشت: حفظ نتایج و برکات ماه مبارک رمضان که در رأس آن تقوا قرار دارد لازم است.

حجت‌الاسلام ترابی با تأکید بر وظیفه خطیر مبلغان و روحانیون در ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: در ماه رمضان دلها آماده، قلب‌ها محیا و شرایط برای پذیرش حق مساعد است و بهترین خدمت در این ماه تبلیغ احکام الهی است چرا که در این ماه دل‌ها نورانی و آماده دریافت هستند و همچنانکه ماه رمضان بهار قرآن است، بهار تبلیغ مؤثر احکام الهی نیز هست.

وی اضافه کرد: برادران روحانی و اساتید و فضلا این فرصت را غنیمت شمرده و در میان مردم حاضر شوند؛ مساجد، محافل قرآنی و اجتماعات مذهبی در این ماه بهترین زمان برای رساندن پیام خداوند و اهل بیت(ع) و قرآن به مردم است.

وی در پایان  با تأکید بر لزوم تحقق جهاد کبیر که در کلام رهبر معظم انقلاب مطرح شده است، ابراز داشت: مبلغان گرامی در منابر و تریبون ها از تلاوت قرآن، بیان تفسیر و احکام قرآن و ابلاغ و فراگیر کردن احکام نورانی قرآن غافل نباشند که جهاد کبیر همان جهاد فرهنگی و عدم نرمش و سازش در برابر کافران و زورگویان جهان است.

 

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:

مطالب مشابه

© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.