امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۵/۶/۲۷ تعداد بازدید: ۸۵۹
print

مراسم بزرگداشت سالگرد شهدای منا در دورود برگزار شد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دورود از برگزاری مراسم بزرگداشت سالگرد شهدای منا در شهرستان دورود خبر داد.

 

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان،حجت‌الاسلام تقویان،رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دورود،ضمن بیان این خبرگفت:در حادثه منا سال گذشته تعداد ۵ نفر از حجاج این شهرستان جان خود را از دست داده و به لقاءا.. پیوستند،که در سالگرد عروج این شهداءمراسم یادبودی برگزارکه در این مراسم مهندس سعید اوحدی،رئیس سازمان حج و زیارت کشورطی سخنانی گفت:مظلومیت شهدای فاجعه منا باعث ریشه کن شدن تفکر انحرافی و افراطی وهابیت خواهد شد.
وی افزود:مردم ایران و خانواده های شهدای فاجعه منا باید افتخار کنند که در نظامی زندگی می‌کنیم که این فضای معنوی در اولین سالگرد این شهدا در کشور بوجود آمده است.
وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری برای حجاج کشورهای اسلامی و سخنان ایشان در دیدار با خانواده های شهدای منا خاطرنشان کرد:در طول انقلاب اسلامی چنین ادبیاتی از سوی رهبر معظم انقلاب بی سابقه بوده است که این نشانگر مظلومیت شهدای این فاجعه است.
وی بیان داشت:کلید واژه ای که معظم له در دیدار با خانواده های قربانیان منا بیان فرمودند شجره خبیثه ملعونه آل سعود بود که این گفتمان جدید پشتوانه فکری،حکیمانه و مدبرانه ایشان را بهمراه داشته است.، وتا قبل از گفتمان مقام معظم رهبری کمتر کشور اسلامی وجود داشت که به خودش اجازه بردن نام وهابیت را بدهد اما بعد از سخنان ایشان گفتمان جدیدی در کشورهای اسلامی بوجود آمد به طوری که هفته گذشته در چچن علمای اهل سنت گرد هم آمدند و از تفکر وهابیت اعلام انزجار کردند.
وی با بیان اینکه خانه خدا مربوط به همه مسلمانان است تصریح کرد:عربستان حق ادعای حاکمیت بر خانه خدا را ندارد زیرا این مکان مقدس متعلق به همه مسلمانان جهان است به طوری که در آیات قرآن هرکجا نامی از حج برده شده کلمه لناس(مردم) نیز بکار برده شده است.
وی اظهار داشت: به علت بی کفایتی آل سعود در دو دهه اخیر شاهد قربانی شدن بیش از ۱۵هزار نفر در مناسک حج بوده ایم که به پیشنهاد رهبر معظم انقلاب می بایست اداره امور حج با تشکیل کمیته ای به کشورهای اسلامی سپرده شود.
وی تأکید کرد: وظیفه حوزه های علمیه،علما،دانشگاهیان و عموم مردم این است که این پیشنهاد مقام معظم رهبری را زنده نگه دارند تا ان شاءاله تحقق پیدا کند.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:

مطالب مشابه

© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.