امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۵/۷/۱۷ تعداد بازدید: ۱۱۰۷
print

برگزاری نماز جمعه درشهرستان دورود

نماز جمعه این هفته دورود به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین حقیان در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهرستان دورود برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان حجت‌الاسلام و المسلمین حقیان امام جمعه دورود در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه که مورخ ۹ مهر۹۵با حضور جمع کثیری از مردم متدین این شهرستان برگزار شد، در خطبه های نمازپس از حمد و ستایش خداوند و دعوت مردم به تقوا و عمل نیک با بیان اینکه از نگاه دین مبین اسلام دو نوع تجمعات و مجالس مردمی وجود دارد،گفت: یکی از آنها مجالس گناه و معصیت است و کسانی که در این تجمعات شرکت می‌کنند گناه کار هستند و دیگری مجالس ذکر محسوب می شوند که سبک زندگی و احکام دین در این مجالس تبیین می‌شود و دین امت اسلامی را به برگزاری و شرکت در این مراسم تشویق می‌کند.
وی با اشاره به اینکه مجالس عزاداری امام حسین(ع) مصداق بارز مجالس ذکراست خاطرنشان کرد:اگر برگزارکنندگان این مجالس به دنبال ثواب الهی هستند می بایست یک سری بایدها و نبایدها را مدنظر قرار دهند.
وی بیان داشت:برنامه ها در دهه اول محرم باید طوری برنامه ریزی شوند که مردم و بویژه جوانان به سوی احکام و اخلاقیات دینی هدایت شوند که این مهم با برگزاری جلسات هماهنگی میان صاحبان هیئات مذهبی و صاحبان مجالس عزاداری محقق خواهد شد.
امام جمعه دورود تصریح کرد:بیان سبک زندگی و آداب اسلامی در ابعاد مختلف نظیر تربیت فرزندان از دیگر بایدهای آئین های عزادرای در ایام محرم است.
وی با تأکید بر اینکه باید به‌عنوان یک دانشگاه به این مجالس نگاه کنیم تصریح کرد: در این ایام از رقابت های منفی،قومیتی،خرافات و غلو در حق ائمه پرهیز شود
خطیب جمعه دورود با بیان اینکه در مجالس عزاداری محرم و صفر وحدت میان امت اسلامی می بایست تقویت شود افزود: در کشور ما یکی از عوامل موفقیت و پیروزی در ۸ سال دفاع مقدس وحدت میان مردم بود که این مهم نقش بسزایی در همبستگی میان مردم دارد.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:

مطالب مشابه

© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.