امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۵/۶/۷ تعداد بازدید: ۴۳۷
print

برگزاری نماز جمعه درشهرستان دورود

نماز جمعه این هفته دورود به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین حقیان در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهرستان دورود برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان حجت‌الاسلام و المسلمین حقیان امام جمعه دورود در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه که مورخ ۵ شهریور۹۵با حضور جمع کثیری از مردم متدین این شهرستان برگزار شد، در خطبه های نمازپس از حمد و ستایش خداوند و دعوت مردم به تقوا و عمل نیک در ادامه بحث هفته های گذشته به شرم وحیا انسان از خداوند اشاره نمودوگفت: از امور بسیار پسندیده که به انسان ارزش می‌¬دهد و مرتبه و مقام او را نزد حق و خلق، رفعت می‌بخشد، شرم و حیا از امور قبیح و زشت است، امورى که خدا و انسان‌هاى بلندمرتبه، زشت مى¬‌شمارند‌.
وی ادامه داد:رسول خدا(ص) حیا را زینت آدمی شمرده و فرموده است: تعدّى و تجاوز(بی‌شرمی) با هیچ چیز همراه نشد مگر اینکه آن‌ را زشت و بدنما گردانید و شرم و حیا با هیچ چیز همراه نگشت، مگر این که آن را زینت بخشید و آراست. همچنین، امام علی(ع) فرموده است: مَنْ کَسَاهُ الْحَیاءُ ثَوْبَهُ لَمْ یرَ النَّاسُ عَیبَه؛ آن‌کس که لباس حیا بپوشد، کسى عیب او را نبیند.ودر روایات، آثار فراوانی اعم از دنیوی و اخروی، فردی و اجتماعی، نفسانی و رفتاری برای حیا بیان شده است که از جمله می‌توان گفت حیا کلید خوبی‌هاست چنان‌که امام علی(ع) می‌فرماید: شرم کلید هر خیری است، همچنین، حیا مانع کارهای زشت می‌شود.
امام جمعه دورود در خطبه دوم نماز با گرامیداشت هفته دولت دولت و شهادت شهیدان رجایی و باهنر افزود: باقی ماندن نام این بزرگواران به خاطر خصوصیات آنها است خالص، متدین، فعال، مجاهد و بی آلایش از خصوصیات این افراد بود که امیدوارم این خصلت‌های خوب در همه به وجود آید.
حقیان اظهار کرد: در هفته دولت مردم از امور توسط دولت مردان مطلع می‌شوند و به خاطر همین آگاهی جلوی دشمنان می‌ایستند. البته مردم باید بدانند که از ابتدای انقلاب تاکنون همه دولت‌ها تلاش کرده‌اند، البته کم کاری و پر کاری وجود داشته، اما اصل اجرای کار را همه دولت‌ها انجام داده‌اند و همه در ریل انقلاب گام برداشته‌اند و مگر می‌شود گفت که همه دستاوردهای امروز کار یک دولت بوده است.

 

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:

مطالب مشابه

© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.