امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۵/۶/۱۳ تعداد بازدید: ۵۵۱
print

برگزاری نماز جمعه درشهرستان دورود

نماز جمعه این هفته دورود به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین حقیان در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهرستان دورود برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان حجت‌الاسلام و المسلمین حقیان امام جمعه دورود در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه که مورخ ۱۲ شهریور۹۵با حضور جمع کثیری از مردم متدین این شهرستان برگزار شد، در خطبه های نمازپس از حمد و ستایش خداوند و دعوت مردم به تقوا و عمل نیک پس از ادامه بحث هفته های گذشته در خصوص هشدارهای قرآنی و روایی با ابراز تأسف نسبت به برخی از حرمت شکنان شعائر اسلامی و ائمه اطهار گفت: علی رغم تذکرات متعدد نسبت به حرمت نگه داشتن ایام شهادت ائمه اطهار علیهما السلام متاسفانه دیشب در سطح شهرستان شاهد چند عروسی بودیم که دیگر کار از تذکر گذشته است باید به حال مسئولین مربوطه دعا کرد.خداوندا ! به مسئولین مربوطه توفیق عنایت بفرما تا فکری به حال این معضلات کنند.آمین
امام جمعه دورود با اشاره به سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی (ع) با فاطمه زهرا (س) در خصوص ازدواج و بایدها و نبایدهای آن افزود: ازدواج یکی از نیازهای انسان ها است و همانطور که انسان به منظور سلامت جسم خود نیاز به غذا و آب دارد پس به منظور سلامت اجتماعی و روحی خود هم نیازمند ازدواج است و این یک امر طبیعی است.
حقیان با بیان اینکه اگر پاسخ مثبت و بموقع به این نیاز انسان داده نشود آسیب هایی را در پی خواهد داشت افزود: ازدواج نیازی است که در وجود همه است و اگر پاسخ مثبت به این موضوع داده نشود سلامت اجتماع به خطر می افتد و گاهاً آسیب های جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت.
خطیب نماز جمعه دورود به موانع سد راه این آموزه و توصیه دینی اشاره کرد و افزود: برخی از این موانع پیش روی ازدواج را خود انسان ساخته است چرا که امر ازدواج ذاتاً این موانع را ندارد و یک امر آسان است ولی ما موانعی بر این توصیه ی دین وارد کرده ایم که خودمان هم در آن مانده ایم و امروزه این نیاز بشری تبدیل شده است به یک گرفتاری و نیازمند توجه است.
ایشان با اشاره به اینکه پرداختن به ازدواج یک امر جدی است و نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد تاکید کرد: در امر ازدواج آسان باید فرهنگ سازی شود و حکومت در این راستا باید برنامه داشته باشد اما اینگونه نیست و ما در خصوص امر ازدواج یک برنامه مدون و سازوکار تعریف شده ای نداریم.
وی با تاکید بر اینکه اگر امروز شاهد ناهنجاری در کشور هستیم به خاطر عدم پاسخگویی به این نیاز است گفت:اگر جوان به موقع ازدواج نکند علاوه بر دام های خطرناکی که در انتظار اوست وی از کار و زندگی باز می ماند،چرا که نیازش بموقع پاسخ داده نشده است.
خطیب نماز جمعه دورود گفت: حکومت باید به‌عنوان یک نیاز عمومی و اساسی در این خصوص برنامه و قانون داشته باشد چرا که حکومت های اسلامی نسبت به ازدواج بی تفاوت نبوده اند.
خطیب نماز جمعه دورود با اشاره به یکی از مهم ترین موانع پیش روی جوانان افزود:اشتغال یکی از مهم ترین موانع جوانان است.چرا که جوان ما باید هفت خان رستم را به منظور یک شغل قراردادی یا ۸۹ روزه طی کند و دست آخر هم به نتیجه ای نمی رسد و اگر رستم هم بود برای عبور از این موانع اشتغال مردود می شد.
امام جمعه دورود در پایان با اشاره به کسانی که تریبون در اختیارشان هست گفت: امروزه پرداختن به دغدغه ی ازدواج جوانان یک امر ضروری و لازم است و باید به فکر باشیم و تدبیر کنیم و به جای پرداختن به مسائل بیهوده ی سیاسی و تحلیل و تفسیر حرف دیگران به فکر آسان نمودن ازدواج جوانان باشیم و با ارائه تصحیلات و خدمات آسان جوانان را به این امر تشویق و ترغیب کنیم.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:

مطالب مشابه

© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.