امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۵/۳/۲۲ تعداد بازدید: ۱۹۱
print

۳۳ میلیارد تومان کالا از استان لرستان صادر شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری لرستان گفت: میزان ارزش ریالی صادرات استان تا این لحظه از سال ۳۳ میلیارد تومان بوده است.

مهرداد غضنفری شامگاه جمعه در جلسه اقتصاد مقاومتی لرستان در رابطه با آخرین وضعیت صادرات غیر نفتی استان اظهار داشت: در سال گذشته کل صادرات غیرنفتی استان در طول ۱۲ ماه ۱۹۳ میلیون دلار بود که نسبت به سال قبل تقریبا رشد ۱۰۳ درصدی داشته است.

وی به رفع بخشی از مشکلات صادرات استان در حوزه کشاورزی بویژه در حوزه دام اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه کشوری وزارت صنعت و معدن بناست صادرات غیر نفتی استان در سال جاری رشد ۱۲ درصدی نسبت به سال گذشته داشته باشند و سهم هر دستگاه در این زمینه مشخص شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار لرستان به مقایسه آماری صادرات دو ماهه استان در سال جاری نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار گمرک استان ارزش دلاری صادرات استان در دو ماهه اول سال ۹۴ حدود پنج میلیون دلار و ارزش ریالی آن ۱۴ میلیارد تومان بوده است در حالیکه در دو ماهه اول سال ۹۵ ارزش دلاری صادرات استان هشت میلیون دلار و ارزش ریالی آن ۲۴ میلیارد تومان بوده است.

غضنفری با اشاره به اینکه میزان صادرات استان در دو ماه اول سال جاری از نظر دلاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۵ درصد افزایش داشته است، افزود: همچنین میزان صادرات استان در دو ماه اول سال جاری از نظر ریالی ۶۶ درصد نسبت به مدت مشابه رشد داشته است.

وی افزود: با توجه به آمار صادرات دو ماهه استان خوش بین هستیم میزان صادرات استان در سال جاری به ۲۰ درصد برسد.

 وی میزان صادرات هشتاد روزه استان در سال جاری را ۱۰ میلیون دلار برشمرد و گفت: میزان ارزش ریالی صادرات استان تا این لحظه از سال ۳۳ میلیارد تومان بوده که از این میزان سهم پتروشیمی حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده است.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:

مطالب مشابه

© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.