امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۴/۱۲/۴ تعداد بازدید: ۳۱۰
print

سخن گفتن از حضرت فاطمه، فراتر از اندیشه بشرى است

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه گفت: سخن گفتن از فاطمه، فراتر از اندیشه بشرى است.



به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات لرستان،حجت‌الاسلام مهدوی،مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان در گفت و گو با خبر نگار دفتر روابط عمومی ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه (س) گفت: سخن گفتن از فاطمه، فراتر از اندیشه بشرى است، لذا باید شناخت او را در کلمات خدا و رسولش یافت، اگر معانى در قالب آن الفاظ بیان می‌شود، به منزله تنزیل حقیقت بلند پایه اوست.

وی افزود: سخن گفتن از شخصیتى که داراى عظمتى ویژه و پرورشى نمونه و حضورى همه جانبه در تمام جهات انسانیت است، عشق و عجزرا به همراه خود‌می‌آورد. زنان مطرح در قرآن، هریک شاخص‌هاى ویژه‌اى داشته‌اند وفاطمه، خود به تنهایى همه آن شاخص‌ها را با خود به همراه دارد.

وی اظهار داشت: فاطمه، بانویى است چون مریم،پاک و مطهر ـ داراى ارتقاى روحى و معنوی؛ چون بلقیس، با علم و درایت؛ چون زنان معاصر با حضرت موسی، حاضر در تمام لحظات حساس و سرنوشت‌ساز؛ چون هاجر، صبور و با استقامت،فاطمه، نه تنها، تمامى اینها را در خود، جمع داشت، بلکه خود، حقیقت حُسن و تجسم عینى آن بود و از این بالاتر، او بهترین اهل زمین بود. و از این نیز فراتر، او محور هستى و انگیزه خلقت عالم، اعم از آسمان و زمین و جن بود:یا أحمد! لولاک لما خلقت الافلاک، لولا على لما خلقتک، لولا فاطمه لما خلقتکما.

وی تصریح کرد: فاطمه (س)  با سختی‌ها و مشکلات فراوان بزرگ شد و هنوز یکی دو سال بیشتر از عمر شریفش نگذشته بود که با پدر بزرگوارش در شعب ابوطالب گرفتار تحریم اجتماعی بت‏پرستان شد و در حدود پنج سالگی که از آن محاصره نجات یافت، مادر مهربانش را از دست داد، در هشت سالگی مجبور به هجرت به مدینه شد ولی علی‌رغم همه آن نابسامانی‏ها، وقتی به سن بلوغ رسید به‏قدری در کسب معارف الهی پیش رفته بود که چشم بزرگان عرب به او دوخته شده بود و خواستگاران فراوانی داشت که با پیشنهاد مهریه‌های سنگین،افتخار همسری با او را خواستار بودند، اما رسول خدا در جواب آنها می‏فرمود: « ازدواج دخترم فاطمه به امر خدا است.

وی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد زنان جامعه اسلامی با الگو گرفتن از حضرت فاطمه (س) همواره در جهت سعادت دنیاو آخرت قدم های بلند و استواری را بردارند.

 

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:

مطالب مشابه

© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.