امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۵/۲/۵ تعداد بازدید: ۴۳۲
print

برگزاری اعتکاف دانش آموزی برای اولین بار در بروجرد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد از برگزاری اعتکاف دانش آموزی در مسجد النبی (ص) این شهرستان خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان حجت‌الاسلام صادق جعفرپور رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد برگزاری اعتکاف دانش آموزی را یکی از فعالیت‌های این سازمان با همکاری معاونت فرهنگی آموزش و پرورش دانست و افزود: با اجرای اینگونه برنامه‌ها در جهت تقویت بنیه معنوی دانش آموزان گام برمی‌داریم.

وی با اشاره به اینکه همچون سال‌های گذشته برنامه های دینی و مذهبی مناسبی برای سه روز اعتکاف دانش آموزان تدوین شده است، تصریح کرد: در کنار عبادت و راز و نیاز دانش آموزان، برنامه بحث و گفتگو در خصوص مسائل شرعی، دینی و مسائل روز وآموزش امداد و نجات، آموزش با محور استفاده از فضای مجازی به‌ویژه تلن همراه، برگزاری محفل انس با قرآن و ادعیه و مناجات و... برگزار شده است.

جعفرپور با توصیف خوب از اطلاع‌رسانی که موجب استقبال زیاد دانش آموزان برای شرکت در اعتکاف شد، گفت: اعتکاف دانش آموزی ویژه مقطع متوسطه است که خوشبختانه توانستیم این جمعیت علاقه مند را با هماهنگی هیات امنا در مسجدالنبی(ص)، سازماندهی کنیم.

وی در پایان ترویج و تعمیق اسلام ناب محمدی و انس ابیشتر دانش آموزان با ائمه جماعات و پاسخگویی به سئوالات دینی نوجوانان و جوانان را از اهداف آیین اعتکاف دانست و خاطر نشان کرد: در اینگونه محافل است که روحیه معنوی، خودباوری و صبر در بین دانش آموزان تقویت شده و خودسازی، تزکیه و تهذیب نفس را به همراه خواهد داشت.

لازم به ذکر است ۱۶۰ دانش آموز بروجردی امسال به صورت متمرکز در مسجد النبی (ص) این شهرستان معتکف شدند.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:

مطالب مشابه

© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.