امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۴/۱۲/۲۰ تعداد بازدید: ۱۵۳۵
print

برگزاری گفتمان حوزوی در مدرسه علمیه ولیعصر (عج) بروجرد

به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد گفتمان حوزوی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر در مدرسه علمیه ولیعصر(عج) این شهرستان برگزار شد.

 

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان حجت‌الاسلام صادق جعفرپور رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد با اعلام این خبر گفت: همزمان با ایام فاطمیه گفتمان دینی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر در مدرسه علمیه ولیعصر(عج) این شهرستان برگزار شد.

وی افزود: در این گفتمان که با استقبال خوب طلاب مدرسه ولیعصر(عج) همراه شد حجت‌الاسلام علی اکبر محمدی از فضلای برجسته حوزه علمیه قم به‌عنوان سخنران گفتمان حضور داشت.

حجت‌الاسلام محمدی در ابتدای سخنان خود به مراحل امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت، امر به معروف در سه مرحله قلبی، زبانی و عملی انجام می‌شود که در مرحله قلبی با خودداری از اعمال ناپسند باعث اثرگذاری بر دیگران در دوری از کارها ی بد می‌شود و با کناره گیری از دوست و رفیق خود مرتکب عمل خلافی می‌شود موجب شده فرد متوجه اشتباه خود گردد واز انجام فعل بد بپرهیزد و دیگر مرتکب آن اعمال نشود.

حجت‌الاسلام محمدی افزود: در مرحله زبانی نیز می توان با بیان احادیث معصومین(ع) و بزرگان در مدح کارهای پسندیده و قبح کارهای ناپسند و با زبان خوش و نصیحت و در زمان مناسب و در لحظاتی که مرتکب احساس سرخوردگی افراد نشود و مثلا سر سفره غذا یا هنگام دعا در مسجد و در زمانی که با هم لحظات خوش و رابط خوبی داریم به او بفهمانیم که عمل او مثل موضوع غیبت یا مسخره کردن دیگران عملی قبیح بوده دوستمان را در ترک آن کمک کنیم.
وی سپس در رابطه با مرحله عملی نیز نکاتی را بیان کرد و انجام این عمل را توسط آمران و ضابطین قانونی و یاوران امر به معروف بهتر و مفیدتر دانست هر چند بزرگتران و کسانی که حرف آنها قابل پذیرش است می توانند مرحله عملی امر به معروف را انجام دهند.
این استاد برجسته حوزه علمیه قم در پایان به ثمرات امر به معروف اشاره کرد و تصریح داشت: امر به معروف و نهی از منکر از انحراف جامعه دینی جلوگیری می‌کند و اینکه نسل جوان را از طریق انجام این عمل و فریضه الهی از کشانده شدنشان به طرف دشمن و دامهای شیطانی آنها باز داریم، خود عاملی برای جلوگیری جامعه دینی از انحراف است.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:

مطالب مشابه

© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.