امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۴/۱۲/۱۵ تعداد بازدید: ۷۷۳
print

دیدار اعضای کانون مداحان و شورای هیئات مذهبی و رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجرد با امام جمعه این شهرستان

اعضای شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان به همراه رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد با حجت‌الاسلام شیخ حسن ترابی امام جمعه این شهرستان دیدار کردند.

 

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان در این دیدار که روز سه شنبه مورخه ۹۴/۱۲/۱۱ در دفتر امام جمعه برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین ترابی در ابتدای سخنانش با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت زهرا(س) گفت:  درایام فاطمیه با اقتدا به فاطمه زهرا که امام زمان(عج) ایشان را الگومعرفی کرده‌اند، باید به زندگی خود،رنگ و بوی فاطمی دهیم.
وی ادامه داد:خصوصیات حضرت فاطمه(س) بهترین الگوی زنان مسلمانان امروزاست.

حجت‌الاسلام ترابی اظهارداشت:فضایل حضرت زهرا(س) ازجهت کثرت و عظمت آن چنان است که کسی قادر به کتمان یا انکارآن نیست،اما افسوس که مردم آن زمان، به جایگاه ایشان پی نبردند واقدامات حضرت زهرا(س) را نادیده گرفتند.


وی در ادامه ضمن تشکر از پیشنهادات خوب و دغدغه داشتن اعضای شورا و کانون اضافه کرد: تاکید بر مردمی باقی ماندن هیئات مذهبی است و در غیر این صورت کار از اصل آن می افتد , ما باید سعی در جذب هرچه بییشتر مردم به فضاهای مذهبی داشته باشیم.

ترابی ضمن تاکید بر ضرورت اهتمام هیئات مذهبی به شیوه درست عزاداری بیان داشت: شیوه ها و رفتار عزاداری باید مستدل و طبق آموزه های دینی باشد.

وی افزود: باید با حمایت از هیئات مذهبی در مقابل نفوذ فرقه های ضاله و تفکرات مخرب زمینه ساز افراط و تفریط و جلوگیری از تقلید کورکورانه این پایگاه ها را در خط ولایت حفظ کرد.

حجت‌الاسلام ترابی با اشاره به فرارسیدن ایام عزاداری حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: باید مداحان و هیئت های عزاداری از خرافات و انحرافات پرهیز کرده و ایام عزاداری  همراه با معرفت برگزار شود و سبب افزایش آگاهی , معرفت و ایمان مردم شود , زیرا دشمن به دنبال ترویج خرافات و بدعت ها در مراسمات مذهبی ماست و ما باید در این زمینه هوشیار باشیم.

در ابتدای این دیدار هر یک از اعضای کانون مداحان و شورای هیئت های مذهبی نظرات و پیشنهادات خود را در رابطه با برگزاری مراسمات مذهبی  با امام جمعه محترم در میان گذاشتند. در ضمن حجت‌الاسلام صادق جعفر پور ریاست  اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد برنامه های این اداره را در ایام فاطمیه تشریح نمود.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:

مطالب مشابه

© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.