امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۴/۱۲/۲۴ تعداد بازدید: ۵۹۶
print

مراسم شهادت حضرت فاطمه(س) در بروجرد برگزار شد

مردم مومن شهرستان بروجرد در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) با به راه انداختن دستجات عزاداری و سینه زنی به عزاداری پرداختند.

 

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان مردم شهرستان بروجرد همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) با حضور در مرقد مطهر امامزاده ابوالحسن(ع) این شهرستان و برپایی مجالس عزاداری و سوگواری به سمت مرقد مطهر امزاده جعفر (ع) در قالب دسته جات عزاداری حرکت کردند.

هیات های عزاداری بروجرد در روز شهادت فاطمه زهرا(س) به صورت یکپارچه عزاداری کردند و عشق و ارادت خود به ائمه اطهار به نمایش گذاشتند.

آیین عزاداری شهادت دخت پیامبر اسلام(ص) با حضور گسترده اقشار مختلف مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان در سطح مساجد، تکایا و هیات های عزاداری و سوگواری شهرستان بروجرد برگزار شد.
عزاداران حضرت زهرا (س) در بروجرد با حضور در مرقد مطهر امامزاده جعفر (ع) و برپایی آیین های عزاداری و نوحه خوانی، در ماتم بانوی بزرگوار اسلام اشک ماتم ریختند.
در ادامه رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجرد که  سخنران مراسم بود در سخنانی   گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) در محوراهل بیت(ع) قراردارد و رسول خدا(ص) با بیان زیبایی او را الگو و نمونه ی زن‌های عالم تا قیامت معرفی کرده است.

حجت‌الاسلام"صادق جعفر پور" افزود: حضرت زهرا(س) از کودکی نه تنها به‌عنوان یک دختر نسبت به پدر، بلکه همچون مادر دلسوز از پدر در برابر اذیت‌های مشرکان، پاسداری و از مقام نبوت حمایت کرد تا آنکه لقب «ام ابیها» بر خود گرفت.

به گفته وی حضرت زهرا(س) دردفاع از مقام ولایت که تداوم بخش راه نبوت و رسالت پیامبر(ص) است، جان را در طبق اخلاص نهاد و مقام اولین شهیده‌ی راه ولایت را به خود اختصاص داد.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:

مطالب مشابه

© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.