امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۵/۵/۲ تعداد بازدید: ۱۲۷۴
print

برگزاری نماز جمعه در شهرستان ازنا

امام جمعه شهرستان ازنا در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن اشاره به حجاب بانوان و پوشش نا مناسب "ساپورت" گفت: ساپورت پوششی غربی برای تمایز زنان فاحشه از دیگران است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان، حجت‌الاسلام سید داود شاهچراغی در خطبه های این هفته نماز جمعه به پنجم مرداد ماه اشاره و ضمن گرامیداشت این روز گفت: در این روز به فرمان امام خمینی(ره) اولین نماز جمعه کشور به امامت آیت اله طالقانی در تهران اقامه شد.
امام جمعه شهرستان ازنا خاطر نشان کرد: نماز جمعه فریضه ای بسیار مهم و یکی از سنگرهای مهم هفتگی اسلام بشمار می آید و سنگر مهم روزانه اسلام نیز نماز های جماعت است.
وی در ادامه به اهمیت برگزاری این فریضه الهی اشاره کرد و گفت: تا جایی که ممکن است نماز های روزانه را در مساجد اقامه کنیم و نماز جمعه را نیز به پا داریم چرا که خداوند به رسولش فرمود نماز جمعه واجب است.
شاهچراغی در ادامه به حدیث حضرت رسول (ص) اشاره کرد و افزود: ایشان فرمودند، خداوند به زندگی کسی که نماز جمعه را به پا نمی دارد برکت نمی دهد، نمازش را قبول نمی کند، زکات و حجش را قبول نمی کند، روزه و هرکاری که کند را قبول نمی کند تا اینکه توبه کند.
امام جمعه ازنا به ثواب حرکت در راه نماز اشاره کرد و گفت: هر قدمی که در راه برگزاری نماز بر می داریم ثواب یکسال را برایمان می نویسند، لذا باید این سنگرها را پر کنیم.

وی در ادامه به بحث مهم کشاورزی و توجه اداره مربوطه به این مهم اشاره کرد و گفت: در مدیریت منابع آبی باید کوشید، اداره جهاد کشاورزی در رابطه با کشت هر منطقه مطالعه کند و ببیند چه کِشتی برای آن منطقه مناسب تر است.
شاهچراغی خاطر نشان کرد: در مورد کشت زعفران که نیاز به آب کمی هم دارد مطالعه بیشتر و تخصصی تری انجام شود چرا که مشاهده شده در برخی از مناطق ازنا این کشت عمل آمده است.
امام جمعه ازنا به بحث مهم حجاب و عفاف گریزی زد و تصریح کرد: متاسفانه پوششی در کشور اسلامی مان مد شده به نام "ساپورت" که متاسفانه ندانسته بانوان شیعه و مسلمان ما از این مد غلط استفاده می‌کنند.
شاهچراغی گفت: در آمریکا و اکثر کشورهای غربی فاحشه خانه هایی وجود دارد که لباس فرم زنان آنها برای تمایز از دیگر زنان همین "ساپورت" است که متاسفانه الگوی بدی برای بانوان مسلمان ما شده است.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:

مطالب مشابه

© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.