امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۴/۱۲/۲۲ تعداد بازدید: ۱۰۶۹
print

خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان ازنا

خطبه های نماز جمعه شهرستان ازنا مورخه ۲۱/۱۲/۹۴ توسط حجت‌الاسلام سید داود شاهچراغی امام جمعه ازنا قرائت شد.

 

 
 
 
 
 
 

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان،مرتضی  یوسفی،کارشناس امور فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی ازنا با اعلام این خبر گفت: امام جمعه شهرستان ازنا ضمن اشاره به شخصیت آیات عظام مصباح و یزدی گفت: وجود این دو عزیز است که به کرسی های خبرگان ارزش می دهند نه این که مجلس خبرگان به ایشان ارزش بدهند، فرزندان سید احمد خمینی(ره) باید مانند پدرشان ولایتمدار به تمام معنا باشند تا دشمنان از آنه اسو استفاده نکنند.

 حجت‌الاسلام سید داود شاهچراغی در خطبه های این هفته نماز جمعه ازنا ضمن اشاره به هفته منابع طبیعی و همچنین تسلیت ایام فاطمیه گفت: مراسمات این ایام با شکوه تر از هر سال برگزار خواهد شد و امیدواریم هیئات مذهبی، مداحان، علما و مردم ضمن تمرکز بر این ایام و مراقبت در نفوذ دشمن در ایجاد تفرقه بین مسلمانان مراسمات این ایام را با شکوه خاصی برگزار کنند.

امام جمعه ازنا به روز بیست و دوم اسفند ماه اشاره کرد و گفت: این روز با صدور فرمان حضرت امام (ره) با تشکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران، روز شهدا نامیده شد که این روز را گرامی می داریم.وی در ادامه به ۲۴اسفند ماه سال ۱۳۶۳ اشاره کرد و گفت: دشمان انقلاب اسلامی در این روز برای بار دوم و طبق تهدیدات قبل رژیم بعث عراق اقدام به ترور مقام معظم رهبری در نماز جمعه آن سال نمودند که آن موقع ایشان در مسند ریاست جمهوری و امام جمعه تهران قرار داشتند که ایشان بعد از انفجار بدون ذره ای تزلزل و با استواری خاصی خطبه ها را ادامه دادند که متاسفانه ۱۴نفر از نمازگزاران در آن حادثه شهید شدند.

شاهچراغی به ۲۶ام اسفندماه سال ۱۳۷۳ سالرزو رحلت یادگار اما

م نیز اشاره کرد و گفت: در این روز یادگار امام سید احمد خمینی (ره) رحلت کردند که از ایشان به‌عنوان مشاور امین امام، دوشادوش امام خمینی(ره) در امر رهبری همراه ایشان بودند.

وی افزود: ایشان بعد از ارتحال امام خمینی (ره) ذره ای از ولایت مداری خود کوتاه نیامد و با اینکه بارها افرادی با هجمه های زیاد علیه رهبر معظم انقلاب قصد رو در رو نشان دادند احمد آقا با نظام را داشتند ولی ایشان مکررا در مراسمات مختلف از حمایت قاطع خود از مقام معظم رهبری حمایت کردند و بعد از رحلت امام(ره) یکی از ولایتمدار ترین افراد بودند.

امام جمعه شهرستان ازنا به بحث بیت امام و سید احمد ورود کرد و گفت: امروز هم بیت امام و فرزندان ایشان باید راه احمد آقا را ادامه بدهند، بیت امام برای ما قابل احترام است و هرکس عظمتش بیشتر است یقینا دشمن روی آن سرمایه گذاری بیشتری می‌کند و باید طوری عمل کنند که دشمن از آنها استفاده نکند.

شاهچراغی به موضوع مهم ولایت مداری اشاره کرد و گفت: امیدواریم فرزندان سید احمد آقا مانند پدرشان ولایت مدار به تمام معنا باشند، نگاهشان به دهان مبارک آقا باشد، نگذارند سو استفاده کنندگان از این موضوع ها برای منافع خودشان استفاده ابزاری کنند.شاهچراغی به انتخابات اخیر و مواضع جدید سران فتنه اشاره کرد و گفت: آنان که در سال ۸۸ بهانه تقلب را گرفتند، امروز ژست پیروزی در دست می گیرند، هر زمان که رای بیاروند انتخابات سالم است و هرگاه را نیاورند تقلب شده و باید بیرون بریزند و آشوب به پا کنند، آیا این صحیح است؟امام جمعه ازنا با کنایه تصریح کرد: البته امروز ما خوشحالیم که آنها ژست پیروزی گرفتند چرا که دیگر شیشه ها، شهر ها و بانک ها آسیب نمی بینند، آنها که می‌گویند صلاحیت شورای نگهبان را چه کسانی تایید کرده باید خجالت بکشند.وی خاطر نشان کرد: وقتی انگلیس برای خبرگان لیست می دهد آنها مدعی می شوند که اگر این افراد انگلیسی هستند چرا شورای نگهبان تایید کرده است، هرگاه منافعشان در خطر است از شورای نگهبان مایه می گذارند و هرگاه به ضررشان است شورای نگهبان را تضعیف می‌کنند، واقعا خجالت آور است، آنها امام و خون شهدا را در نظر نمی گیرند.

امام جمعه شهرستان ازنا گفت: گاهی قبول حوادث صدر اسلام برایمان سخت است اما وقتی امروز را مشاهده می‌کنیم واقعا آن حوادث و رویارویی با اسلام در بعد از زمان پیامبر(ص) را می پذیریم.

شاهچراغی اظهار داشت: در این انتخابات، میرحسین موسوی، خاتمی، کروبی، زهرا رهنورد و دیگران شرکت کردند، پس اگر این انتخابات تقلب می‌شود چرا شرکت کردید، چرا امروز مدعی هستید بهترین انتخابات انجام شده است.

امام جمعه شهرستان ازنا تصریح کرد: وجود آیات عظام مصباح و یزدی هستند که به کرسی های مجلس خبرگان ارزش می دهند نه این که مجلس خبرگان به آنها ارزش می دهند.

وی در انتها گفت: در مجلس ششم ما مشاهده کردیم که آقای هاشمی رفسنجانی در مقابل افراد گمنامی شکست خورد و در ریاست جمهوری نهم بود که دوباره با آقای احمدی نژاد که در آن زمان گمنام بود نیز شکست خورد و از صحنه به در شد، حرف ما این است که گاهی شکست است و گاهی پیروزی قرار نیست که مملکت را به آشوب بکشانیم.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:

مطالب مشابه

© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.