امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۵/۳/۱۷ تعداد بازدید: ۳۲۱
print

اسلام آل سعود به دنبال ترویج خشونت است تکفیری‌ها آفت جان ملت‌ها

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: اسلامی که آل سعود به دنبال آن بوده اسلامی است که خشونت را ترویج می کند.

آیت الله سید احمد میرعمادی در حاشیه خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد در جمع خبرنگاران به اندیشه های الهی امام خمینی (ره) اشاره کرد و اظهار داشت: بدون تردید انقلاب اسلامی ایران بر اساس اندیشه های امام راحل شکل گرفته از اینرو برای پی بردن به عظمت انقلاب اسلامی و شخصیت امام راحل باید به اندیشه های ایشان مراجعه کرد.

اسلام ناب شاکله اصلی تفکر امام راحل است

وی با بیان اینکه اندیشه های امام خمینی (ره) منشاء تحولات شگفت در جهان شده است، عنوان کرد: این شخصیت بزرگ انقلاب را به وجود آورد از اینرو همه دستاوردهای انقلاب به خاطر اندیشه های والای امام راحل بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد امام خمینی (ره) را یک شخصیت جامع، کامل و کم نظیر خواند و افزود: امام فقیهی فرزانه، عارفی آگاه، فیلسوفی شجاع، مفسری برجسته و سیاست مداری آگاه بود که برای هر کدام از  اندیشه های فقهی، عقلی، عرفانی، تفسیری و سیاسی ایشان بحث های گسترده ای وجود دارد.

آیت الله میرعمادی یکی از مهمترین اندیشه های امام خمینی (ره) را اسلام ناب محمدی در مقابل اسلام آمریکایی دانست و گفت: اسلام ناب شاکله اصلی تفکر امام راحل بوده و این اسلام نابی که امام احیاء کننده آن بوده در برابر اسلام سفیانی، اسلام التقاطی، اسلام سرمایه داری، اسلام سلطنتی، اسلام تکفیری و داعشی و اسلام آمریکایی قرار گرفته است.

اسلامی که آل سعود به دنبال آن بوده اسلامی است که خشونت را ترویج می کند

وی تصریح کرد: امروز ما علت پافشاری امام خمینی (ره) بر اسلام ناب را متوجه می شویم زیرا امروز می بینیم سایر اسلام ها در خدمت زر و زور و تزویر قرار داشته و آلت دست قدرت های بزرگ دنیا هستند بطوریکه اسلام های دیگر آفت جان ملت ها هستند و نمونه آن را در عملکرد دولت آل سعود و گروه تکفیری داعش می بینیم که آفت جان ملت ها شده اند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه اسلام ناب نسبت به قدرت های مستکبر بی اعتنا و بی اعتماد است، تصریح کرد: اسلام ناب تنها به قدرت الهی تکیه کرده و از محرومان و مستضعفان جهان حمایت می کند و مخالف با خوی کاخ نشینی و سلطه پذیری است.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه اسلام ناب به دنبال اجرای عدالت و پیشرفت است، اضافه کرد: اسلام ناب اسلام تعبد، تعقل، علم، معرفت، اخوت، همدلی و صفا و صمیمیت است بخاطر این ویژگی ها بوده که امام راحل بر اسلام ناب پافشاری می کرد.

وی با بیان اینکه اندیشه امام راحل از اسلام ناب نشات گرفته بود، تصریح کرد: اسلام ناب موجب سعادت انسان در دنیا و آخرت می شود اما سایر منابعی که با نام اسلام معرفی می شوند سرشار از خرافه، بدعت، التقاط، خیانت، تهجر، اسارت و ذلت هستند و اسلام داعشی اسلام تهجر است و اسلامی که آل سعود به دنبال آن است اسلامی است که خشونت را ترویج می کند نه عبادت را.

اصل ولایت مطلقه فقیه میراث گرانبهای امام خمینی (ره) است

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه در برابر اسلام ناب دو عنصر تهجر و تجدد وجود دارد، بیان داشت: آنچه امروز به آن گرفتار هستیم این است که تهجر و تجدد دو مانع اصلی برای فهم اسلام ناب است.

آیت الله میرعمادی نتیجه اسلام تهجر را خشونت، تکفیر، سکولار و طرد انسان ها دانست و افزود: اسلام تهجر اسلامی تشریفاتی بوده که باعث بی بند و باری در جامعه می شود.

وی یکی از اندیشه های امام راحل را اصل ولایت فقیه دانست و گفت: اصل ولایت مطلقه فقیه میراث گرانبهای امام خمینی (ره) بوده و هویت انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه امروز ولایت فقیه تنها یک نظریه فقهی یا سیاسی نبوده بلکه جوهره نظام جمهوری اسلامی است، عنوان کرد: امام راحل احیاگر اصل ولایت مطلقه فقیه بوده گرچه فقهای تاریخ هر کدام به نحوی به این مسئله پرداخته اند اما امام اصل ولایت فقیه را احیا و عملیاتی کرد.

از نظر امام راحل ولایت فقیه ولایت فقه و عدالت است

آیت الله میرعمادی کتاب حکومت اسلامی و ولایت فقیه امام را ثمره تلاش ایشان از سال ۴۲ تا کنون دانست و گفت: امام ولایت فقیه را امری کاملا بدیهی و بی نیاز از دلیل می دانست و فرمود اگر ما تصور دقیق و درستی از اصل ولایت فقیه داشته باشیم خودبه خود آن را تصدیق می کنیم.

وی با اشاره به اینکه اجرای قوانین اسلام بدون ولایت فقیه امکان پذیر نیست، افزود: بر اساس قوانین اسلام در عصر غیبت در راس امور کشور باید یک اسلام شناس دقیق قرار گیرد تا اداره کشور را بر عهده گیرد و این همان ولایت فقیه است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد اضافه کرد: همان اختیاراتی که پیامبر و ائمه در جامعه اسلامی دارا بودند در زمان غیبت نیز ولی فقیه باید آن ها را دارا باشد و این همان اصل ولایت فقیه است و برخی تصور می کنند قید مطلق بودن در اصل ولایت مطلقه فقیه دیکتاتوری می آورد که هرگز چنین نیست.

آیت الله میرعمادی عنوان کرد: از نظر امام راحل ولایت فقیه ولایت فقه و عدالت است که امروز نظام جمهوری اسلامی ایران از آن برخوردار است.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:

مطالب مشابه

© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.