امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۵/۳/۲۲ تعداد بازدید: ۳۳۰
print

ماه رمضان فرصتی برای محکم کردن پیوند با ولایت است

نماینده ولی فقیه در لرستان وامام جمعه خرم آبادگفت: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای محکم کردن پیوند با ولایت و رهبری است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان، آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه های نمازجمعه این هفته خرم آباد،گفت:در ماه مبارک رمضان بهترین شب ها، روزها و ساعات قرار دارد و مسلمان در این ماه مهمان و خداوند میزبان است.

وی افزود: در این ماه میزبان وظایف خود را که همانا بالابردن ثواب کارها، گشایش درهای رحمت و بستن درهای جهنم است را به خوبی انجام داده و مهمان نیز باید به وظایف خود که شامل استغفار به درگاه خداوند، خواندن قرآن، پرداخت صدقه وکمک به فقرا بوده را به نحوه شایسته در برابر میزبان انجام دهد.

آیت الله میرعمادی تصریح کرد: درواقع در این ماه روزه‌داران مهمان و خداوند میزبان آن‌هاست، در این ماه میزبان وظیفه خود را انجام داده به‌ عنوان نمونه در این ماه مبارک خداوند درهای بهشت را باز و درهای جهنم را بسته است، شیطان را به غلو زنجیر کشیده، اسباب آمرزش و رحمت را فراهم کرده و ثواب اعمال را چندین برابر کرده است به‌گونه‌ای که ثواب خواندن یک آیه قرآن در ماه مبارک رمضان به‌اندازه یک ختم قرآن در ایام دیگر است.

وی بابیان اینکه خداوند در ماه مبارک رمضان روزه‌داران را  تکریم و احترام کرده است، تاکید کرد: در مقابل مؤمنان که مهمان خداوند هستند باید استغفار کنند، قرآن بخوانند روزه‌دار باشند نماز شب بخوانند، در سجده  الهی العفو الهی العفو بگویند، به ایتام و به نیازمندان توجه کنند، محبت خدا را در دل بیشتر کنند و پیوند خود را با ولایت مستحکم کنند.

آیت الله میرعمادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی در کشور اضافه کرد: فرهنگ هویت و موجودیت جامعه است و نقش حیاتی در جامعه داشته واگر به فرهنگ ملتی آسیب برسد آن جامعه دچار پوچی خواهد
شد.
وی یادآورشد: وابستگی فرهنگی به خارج و ولنگاری فرهنگی داخلی یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری است وملت باید بدانند که دشمن در راه وابسته کردن فرهنگ جامعه چقدر سرمایه گذاری و هزینه کرده وچه هجمه هایی را به فرهنگ اجتماع وارد می
کند.
خطیب نمازجمعه خرم آباد در بخشی ازسخنان خود با اشاره به سالروز حرکت انقلابی شهیدان بخارایی و صفار افزود: این شهیدان در یک حرکت انقلابی دست به اعدام حسن علی منصور در دوران ظلمانی و ستمشاهی زدند.

امام جمعه شهرستان خرم آباد در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به سالروزوفات حضرت خدیجه (س)اضافه کرد: این حضرت در زمان پیامبر از مال وجان خود گذشتند وبه‌عنوان یار و یاور پیامبر در زمانی که کسی در کنار این حضرت نبود ایستادند وجایگاه مرتبه ای ولا نزد خداوند دارند.

 

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:

مطالب مشابه

© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.