امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۵/۳/۳ تعداد بازدید: ۴۴۱
print

برگزاری آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در مصلی شهرستان سلسله

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در مصلی شهرستان سلسله برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان آیین عبادی سیاسی  نماز جمعه در مصلی شهرستان سلسله برگزارشد
در این آیین معنوی حجت‌الاسلام والمسلمین «سید سجاد موسوی»امام جمعه محترم شهرستان سلسله در سخنانی  با تبریک سالروز ولادت با سعادت حضرت ولی عصر(عج)، به بیان مفهوم و جایگاه انتظار در فرهنگ تشیع اشاره و اظهارداشت:انتظار، واژه‌ای است که همه شیعیان امیرالمؤمنین امام علی(ع) با آن انس گرفته‌اند.وی با بیان اینکه در همه ادیان مژده ظهور امام زمان(عج) آمده است و همه انسان‌ها در هر دینی منتظر آمدن آن حضرت هستند افزود: حکومت جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر اصل ولایت فقیه در عصر غیبت اداره می‌شود وبرای ظهور ولی عصر(عج)، زمینه‌سازی می‌کند و این یک ارزش بزرگی  است که در این عصر نصیب ملت بابصیرت ایران اسلامی شده است.
خطیب جمعه الشتر ادامه داد:  سرویس‌های جاسوسی غرب و استکبار بر فرهنگ انتظار ما اذعان دارند و می‌گویند این ملت معتقد به دارا بودن  دو بال حسینی، یعنی خط سرخ شهادت و مهدویت، یعنی خط سبز انتظار است و با تکیه بر این سیره است که تسلیم خواسته‌های استکبار نمی‌شود.
وی صبر، انتظار، دعا و انقطاع یعنی بریدن از هر حکومتی غیر از حکومت «الله» را از جمله خصوصیات مکتب تشیع برشمرد و بیان داشت: انقطاع،بریدن از قدرت‌های  مادی و چنگ زدن به قدرت لایزال الهی می‌باشد و این از جمله خصوصیات شیعه در عصر غیبت است که به شیعیان قدرت و توانایی می‌بخشدو بر همین اساس از اول انقلاب تاکنون، دوران جنگ تحمیلی و دوران تحریم‌های اقتصادی را پشت سر گذاشته‌ایم.
امام جمعه الشتر با اشاره به روز سربازان گمنام امام زمان(عج)گفت: در کشور اسلامی ما که در رأس آن ولایت فقیه وجود دارد، همه مردم سربازان امام زمان(عج) هستند اما در این میان کسانی وجود دارند که با مجاهدت خاموش و بی‌نام و نشان، جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و با تمام وجود از کشور اسلامی حراست می‌کنند و با این کار، آسایش، آرامش و امنیت را
به ارمغان می‌آورند. واگر می‌بینیم در اوج ناامنی‌هایی که در دنیا وجود دارد، ایران اسلامی در امنیت کامل بسر می‌برد، نتیجه بیداری چشمان سربازان گمنام ولایت است که ریشه در تعهد و تخصص و اعتقادات دینی آنان دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر گفت: فتح خرمشهر فتح خاک نبود بلکه فتح ارزش‌ها بود.ودر پایان تأکید کرد: پیروزی بزرگ فتح خرمشهر، نتیجه وحدت، پایبندی به ارزش‌ها و استقامت ملت ایران اسلامی در راه خدا بود و از این جهت باید سوم خرداد زنده نگه داشته شود تا به‌عنوان سمبل موفقیت برای پیشرفت و آبادانی کشور قرار گیرد.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:

مطالب مشابه

© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.