امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۵/۶/۲۰ تعداد بازدید: ۴۹۳
print

آل‌سعود لیاقت خادمی حرمین شریفین را ندارد

امام جمعه خرم‌آباد گفت:‌ آل‌سعود لیاقت خادمی حرمین شریفین را ندارد و کشورهای اسلامی باید شورایی برای اداره حرمین شریفین تشکیل دهند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آباد به ۷ ذی‌الحجه سالروز شهادت امام محمدباقر(ع) اشاره کرد و ضمن تسلیت این روز بیان داشت: امام محمدباقر(ع) دارای شخصیتی برجسته است که همه شیعه و سنی شخصیت ایشان را مورد تمجید قرار داده و در بین اهل سنت هم احترام ایشان نگه داشته شده است.

وی با بیان اینکه معارف اهل بیت(ع) توسط امام محمدباقر(ع) گسترش پیدا کرد، گفت: امام محمدباقر(ع) شکافنده علوم و معارف اهل بیت(ع) است.

امام جمعه خرم‌آباد به یکشنبه نهم ذی‌الحجه روز عرفه اشاره کرد و تصریح کرد: روز عرفه روز باز شدن دریچه معرفت و یک روز بسیار مهم است و روز التماس و حاجت بردن به درگاه خداوند بوده و از اعمال مهم این روز دعای عرفه است و اگر ما بخواهیم معرفت‌مان نسبت به خدا افزایش یابد و بصیرت ما نسبت به دشمن بیشتر شود باید این دعا را بخوانیم.

وی یادآور شد: روز یکشنبه ساعت ۳ و نیم بعداز ظهر دعای عرفه در محل مصلی خرم‌آباد خوانده می‌شود و همزمان با پیکر یکی از شهدای گمنام دفاع مقدس در این محل وداع خواهد شد.

آیت‌الله میرعمادی اظهار داشت:‌ امروز به خاطر بی‌تدبیری آل‌سعود حجاج ایرانی در مراسم حج حضور ندارند و مراسم برائت از مشرکین در عرفه برگزار نمی‌شود.

وی در ادامه به روز دوشنبه دهم ذی‌الحجه و فرا رسیدن عید قربان اشاره کرد و ضمن تبریک گفتن این روز بیان کرد: در این روز اعمال و دعاهایی وجود دارد که از جمله آنها خواندن نماز عید قربان است که بر این اساس ساعت ۸ صبح روز دوشنبه نماز عید قربان در محل مصلی خرم‌آباد اقامه می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان به سالگرد حادثه تلخ و غم‌بار منا اشاره کرد و گفت: در این حادثه ۴۶۵ زائر ایرانی که ۳۳ تن از آنها از زائران لرستان بودند مظلومانه به شهادت رسیدند.

وی ابراز داشت: حادثه منا ابعاد بسیار گسترده‌ای دارد و لازم است که یک کمیته حقیقت‌یاب تشکیل شود تا زوایای آن مورد بررسی قرار بگیرد. کما اینکه در لابلای برخی جنازه‌ها افرادی بودند که هنوز جان داشتند اما آل‌سعود اینها را در کانتینرها گذاشت و باعث شهادت همه آنها شد.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: فاجعه منا بیانگر بی‌کفایتی شجره ملعونه آل‌سعود در خادمی حرمین شریفین است و باید مسلمانان فکری بکنند و اداره حرمین شریفین باید توسط شورایی از کشورهای مسلمان اداره شود، آل‌سعود لیاقت این کار را ندارد.

وی خاطرنشان کرد: مکه و مدینه متعلق به همه مسلمانان است نه آل‌سعود بی‌کفایت و خائن و امروز عملکرد رژیم جنایتکار آل‌سعود نشان می‌دهد که این رژیم به دنبال تأمین منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

امام جمعه خرم‌آباد بیان داشت: یکی از علت‌های اصلی ممانعت آل‌سعود از حجاج ایرانی مسأله برائت از مشرکین بوده است اما آل‌سعود باید بداند فریاد «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» در سراسر جهان طنین‌انداز خواهد شد و به فضل الهی سقوط آل‌سعود نزدیک است.

وی افزود: آل‌سعود آنقدر بی‌کفایت بوده که امنیت حج را به رژیم صهیونیستی داده است.

آیت‌الله میرعمادی پیام مقام معظم رهبری به مناسبت ایام حج را سرنوشت‌ساز و مهم عنوان کرد و گفت: این پیام باعث خشم آل‌سعود و خوشحالی امت اسلامی شده است.

وی اضافه کرد: اگر موضع‌گیری قاطع مقام معظم رهبری نبود حتی یکی از جنازه‌های شهدای منا هم به ما داده نمی‌شد و امروز هم می‌بینیم که فقط یک پیام نجات‌بخش در دنیا منتشر می‌شود و آن پیام مقام معظم رهبری است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در ادامه به مسأله FATF اشاره کرد و عنوان داشت: مسؤولان باید بدانند و هوشیار باشند که پیوستن به FATF منجر به خودتحریمی خواهد شد.

وی تصریح کرد:‌ آمریکا تحت عنوان مبارزه با پولشویی و تروریسم جریانی را به وجود آورده و هر کسی این جریان را بپذیرد باید کسانی را که آمریکا می‌گوید جزو تروریست دانسته و آن را تحریم کند.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: آنها حز‌ب‌الله لبنان و مردم یمن را تروریست می‌دانند و خیلی از شخصیت‌ها و سپاه پاسداران ما را هم تحریم کرده‌اند و ما اگر FATF را بپذیریم باید خودتحریمی کنیم.

وی بیان کرد: پذیرش FATF در واقع پذیرش کاپیتولاسیون در عصر حاضر است و مسؤولین در این زمینه هوشیار باشند.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:

مطالب مشابه

© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.