امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۵/۷/۱۷ تعداد بازدید: ۵۴۰
print

 امروز نیازمند تفکر انقلاب عاشورایی هستیم

امام جمعه خرم‌آباد گفت: امروز ما نیازمند تفکر انقلاب عاشورایی هستیم، ازاین‌رو باید در این زمینه تلاش شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران خرم‌آبادی ضمن تسلیت فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار داشت: عاشورای حسینی اوج عظمت، ایثار، فداکاری و مردانگی است.

 وی با اشاره به اینکه عاشورا اوج حزن و اندوه شیعیان اهل بیت(ع) است، عنوان کرد: باید ایام محرم به‌ویژه در روزها تاسوعا و عاشورای حسینی عزاداری کنیم.

 میرعمادی خاطرنشان کرد: عزاداری سنتی مردم لرستان در سال گذشته یکی از عزاداری‌های برتر در کشور شناخته شده است که این نشان از ایمان، اخلاص و ولایت‌مداری این مردم دارد.

 امام جمعه خرم‌آباد گفت: انتظار ما از مردم همیشه در صحنه و ولایت‌مدار لرستان این است که امسال مانند سال‌های گذشته در مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی حضوری فعال داشته باشند.

  نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه عاشورا حماسه‌ای جاودان و انقلاب بزرگی بود که بر ابعاد گوناگون بشر اثرگذار است خاطرنشان کرد: اگر حادثه عاشورا نبود، امروز شاهد اسلام سرمایه‌داری و انتقام‌گیری بودیم و خبری از اسلام ناب نبود.

 امام جمعه خرم‌آباد گفت: حادثه عاشورا ویژگی‌های فراوانی دارد که از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های آن ظل‌‌ستیزی و عدالت‌خواهی است.

 نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: عاشورا فرصت مناسبی است که افکار جامعه به سمت افکار امام حسین(ع) هدایت شوند، زیرا ما امروز نیازمند  تفکر انقلاب عاشورایی هستیم که این خود شاخصه‌های گوناگونی دارد که از جمله یکی از این شاخصه‌ها ایمان به خدا، ایمان به رسول خدا، ایمان به امامت و ولایت، ایمان به راه امام حسین(ع) و مبارزه با ظلم و ستم است.

 نماینده ولی فقیه در لرستان یکی دیگر از ویژگی‌های انقلاب عاشورایی را تلاش خستگی ناپذیر در راه اسلام و انقلاب دانست و گفت: مجاهدت خالصانه برای رسیدن به هدف یکی دیگر از ویژگی‌های تفکر انقلاب عاشورایی است و با توجه به اینکه مقام معظم رهبری امسال را با عنوان سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامگذاری کردند، لذا ما باید برای تحقق این مهم تلاش کنیم.

 وی افزود: ما به مسئولان اعلام می‌کنیم که تریبون نماز جمعه را در اختیار آن دسته از مسؤولانی قرار می‌دهیم که در زمینه اقدام و عمل کار انجام دادند و انتظار داریم که قبل از خطبه‌های نماز جمعه به مردم اعلام کنند که در راستای اقتصاد مقاومتی چه کارهایی
را انجام داده‌اند.

 امام جمعه خرم‌آباد گفت: سومین ویژگی تفکر انقلاب عاشورایی ایستادگی و مقاومت است، زیرا تفکر انقلابی تفکر ایستادگی و مقاومت و دفاع از ارزش‌ها است.

 میرعمادی یادآور شد: از مبلغان و روحانیون انتظار داریم که در این ایام تفکر انقلاب عاشورایی را برای مردم تبیین کنند.

 وی به سالروز شهادت سردار حسین همدانی اشاره کرد و گفت: سردار همدانی از فرماندهان عالی رتبه سپاه پاسداران و یکی از فرماندهان شجاع و دلیری بود که در تقویت جبهه مقاومت اسلامی نقش اساسی داشته است.

 نماینده ولی فقیه در لرستان در ادامه به سالروز بمباران شیمیایی شهرستان سومار توسط رژیم بعث عراق اشاره کرد و اظهار داشت: رژیم بعث عراق بارها در هشت سال دفاع مقدس مناطق کشور ایران اسلامی را بمباران شیمیایی کرد، اما آنچه که امروز مهم است، این است که حامیان جنایتکار دیروز رژیم بعث عراق امروز خود را مدافع حقوق بشر می‌دانند.

 امام جمعه خرم‌آباد گفت: امروز آمریکا به دنبال گسترش سلاح‌های شیمیایی و میکروبی در جهان است؛ اما دیگران که به دنبال سلاح صلح‌آمیز هسته‌ای هستند، آنها مانع می‌شوند.

 میرعمادی اظهار داشت: آمریکا و استکبار جنایتکار همیشه خودشان را حامی جنایتکاران دانسته اما متاسفانه هنوز عده‌ای باور ندارند که آمریکا عهدشکن، خبیث جنایتکار و شیطان است.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:

مطالب مشابه

© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.