امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۵/۶/۲۷ تعداد بازدید: ۸۱۶
print

بنیه دفاعی کشور باید تقویت شود

امام جمعه خرم‌آباد:بنیه دفاعی کشور باید تقویت شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک عید غدیر اظهار داشت: عید غدیر روز امامت و ولایت، تکمیل شدن دین و تمام شدن نعمت است.

وی عنوان کرد: با امامت نقشه یهود، کفار و مشرکان خنثی شد، از این رو پیامبر(ص) دین خود را در غدیر بیمه کرد. لذا وظیفه ما این است که غدیر را بفهمیم و به دنیا ابلاغ کنیم.

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به اینکه پیام غدیر حکومت،‌ امامت، حاکمیت الهی، وحدت امت اسلامی، تداوم عزت و شکوه اسلام است، گفت: حکومت، امامت و ولایت از سوی خدا حاکمیت الهی با امامت و ولایت و محور وحدت امت اسلامی در سایه امامت و ولایت عزت شکوه مسلمانان از جمله پیام‌های غدیر است.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: در سایه امامت مسلمانان عزت و شکوه پیدا کرده‌اند از این روز از عید قربان تا عید غدیر باید به فلسفه سیاسی غدیر بپردازیم که یکی از فلسفه‌های آن نقش امامت و ولایت در زندگی مردم است.

وی با اشاره به اینکه فلسفه سیاسی دیگر غدیر این است که در سایه امامت و ولایت امت اسلامی متحد می‌شوند، یادآور شد: فلسفه غدیر این است که ما وظیفه داریم پیام غدیر را دنبال کنیم و در عصری که امام زمان(عج) در غیبت کبری به سر می‌‌برد، ولایت‌فقیه استمرار امامت و ولایت است که در غدیر ایجاد شده از این رو اگر به غدیر توجه می‌کردیم، امروز شاهد این همه اختلاف و مشکل در جهان اسلام نبود‌ه‌ایم.

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به اینکه جشن غدیر باید با شکوه برگزار شود، تصریح کرد: در این هفته نیز روز شنبه شاهد میلاد حضرت امام هادی(ع) هستیم که این روز را به ملت ایران و مردم لرستان تبریک می‌گوییم و انتظار داریم که مردم در این روز زیارت جامعه کبیره که سرشار از یک دوره امام‌شناسی است را بخوانند.

وی به ۳۱ شهریور سال ۱۳۵۹ و آغاز جنگ تحمیلی علیه ایران اشاره کرد و گفت:‌ در این روز صدام با تحریک استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا جنگ تحمیلی علیه انقلاب نوپای جمهوری اسلامی برای از بین بردن این نظام آغاز کرد اما غافل از آنکه مردم ایران هیچ زمان دست از دین، کشور و امامشان بر نمی‌دارند. از این رو با دست خالی در برابر تجاوز استکبار ایستادگی کردند و با استحکام به قدرت الهی بر تمام قدرت‌های مادی غلبه کرده و پیروز شدند.

امام جمعه خرم‌آباد عنوان کرد: دفاع مقدس یک تجربه بزرگ برای ملت ایران اسلامی و مسؤولان است از این رو یک گنجینه‌ای است که ما همچنان از آن بهره‌مند هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه دفاع مقدس برای ما ثابت کرد پیروزی واقعی در سایه ایمان، توکل به خدا،‌ اعتقاد و ایستادگی است، اظهار داشت: امروز بیش از هر زمانی باید بنیه نظامی کشور تقویت شود و جای تعجب است که برخی می‌گویند امروز ما به موشک نیاز نداریم که باید گفت آیا تجاوز دشمن و نقشه آنها را فراموش کرده‌اید و با چه انگیزه‌ای اینگونه حرف‌ها را می‌زنید.

آیت‌الله میرعمادی اظهار داشت: امروز ما دشمنانی مانند استکبار،‌ آمریکا، صهیونیست و منافقین داریم از این رو تقویت بنیه نظامی یک ضرورت است.

وی در ادامه به سرشماری آمار نفوس مسکن و دیدار آمارگیران با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: داشتن آمار و محاسبه اطلاعات دقیق در کشور نه در برنامه‌ریزی‌ها در تصمیم‌ها بسیار نقش مؤثری دارد.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: آمار غلط باعث تصمیمات نادرست می‌شود از این رو ما متأسفانه در کشور آمارگیری‌مان خیلی بد بوده است. و انتظار می‌رود در این دوره همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند دستکاری در آمار گناه کبیره است باید تلاش شود که ریشه این مسائل نادرست و آمارهای غلط شناسایی شود تا شاهد آماری دقیق و درست باشیم.

آیت‌الله میرعمادی اظهار داشت:‌انتظار ما از مردم این است که با طرح آمار نفوس مسکن همکاری داشته باشند و از آمارگیران انتظار داریم در نهایت سلامت و امانت آمار مردم را جمع‌آوری کنند.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:

مطالب مشابه

© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.