امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۵/۲/۱۱ تعداد بازدید: ۲۷۲
print

منتخبان مردم را فراموش نکنند تعلیم و تربیت از مسائل حیاتی است

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: بار سنگین امور مردم بر دوش منتخبان است و نمایندگان نباید شعارهای خود و مردم را فراموش کنند.

 آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلای الغدیر خرم آباد با سفارش مردم به تقوای الهی اظهار داشت: امام موسی بن جعفر(ع) می فرماید که من علم تمام مردم را در چهار مورد یافتم اوّلین آن ها این که پروردگار و آفریدگار خود را بشناسى و نسبت به او شناخت پیدا کنى، دوّم این که بفهمى که از براى وجود تو و نیز براى بقاء حیات تو چه کارها و تلاش هایى صورت گرفته است، سوّم بدانى که براى چه آفریده شده اى و منظور چه بوده است، چهارم معرفت پیدا کنى به آن چیزهائى که سبب مى شود از دین و اعتقادات خود منحرف شوی.

وی با اشاره به شنبه ششم اردیبهشت ماه روز جهانی کارگر گفت: در نظام اسلامی اعتقاد ما این است که کارگر در جبهه اقتصادی قرار دارد و جهاد اقتصادی می کند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه جهاد اقتصادی بزرگترین عبادت است و جهادگر اقتصادی به منزله شهید است، تصریح کرد: شهید در جبهه نظامی و کارگر در جبهه اقتصادی شرکت می کند.

کار، شالوده اصلی اقتصاد مقاومتی است

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اهمیت کار و تلاش افرود: در رابطه با ضرورت کار حتی در روزهای تعطیل در سوره جمعه آمده است نماز جمعه که تمام شد به دنبال کسب و کار بروید.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ و اقتصاد دو رکن از معارف الهی هستند، اظهار داشت: شالوده اصلی اقتصاد مقاومتی مسئله کار است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه باید بیشتر کارو تلاش کرده و تنبلی و سستی را کنار بگذاریم، تصریح کرد: کم کاری چرخ اقتصاد را از حرکت باز می دارد و باعث می شود فقر، محرومیت و بدبختی رواج یابد.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر ضرورت رعایت حقوق کارگران و حل مشکلات آنان افزود: کارگران قشر ضعیف اما نجیب و بزرگوار جامعه هستند و مبادا حقوق کارگری در جامعه به تاخیر بیفتد.

وی با اشاره به اینکه کارگری چند ماه حقوق نگیرد ظلم به اوست، گفت: پیامبر گرامی اسلام در رابطه با ضرورت پرداخت حق کارگر می فرمایند قبل از خشک شدن عرق کارگر باید مزد او را داد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد یادآور شد: اگر برای کارگر ارزش قائل شویم او نیز تولید را بیشتر می کند و بنابراین اقتصاد مقاومتی محقق می شود.

تعلیم و تربیت از مسائل حیاتی است

آیت الله میرعمادی در ادامه سخنان خود به یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه سالروز شهادت علامه مطهری و آغاز هفته معلم اشاره کرد و اظهار داشت: در میان علما، دانشمندان و نویسندگان تنها کسی که امام (ره) آثار و کتاب هایش را ۱۰۰درصد تایید کرده شهید مطهری است.

وی با بیان اینکه بزرگترین خدمت مطالعه آثار شهید مطهری است، تصریح کرد: همه مردم به خصوص نسل جوان باید کتاب های شهید مطهری را بخوانند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد یادآور شد: بهترین هدیه به روح این شهید بزرگوار مطالعه کتب و آثار ایشان است.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه روز معلم روز بزرگداشت عشق، ایثار و تعلیم و تربیت است، افزود: در بیان ارزش های معلم همین بس که پیامبر گرامی اسلام فرمود من معلم مبعوث شده ام.

وی با اشاره به اینکه مسئله تعلیم و تربیت از مسائل حیاتی است، گفت: انتظار از معلمان این است که در کنار تعلیم علم به تربیت نیز توجه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه شهید مطهری ایمان و توکل به خدا، ایجاد انگیزه در بین دانش آموزان، استقامت و پشتکار در امرتعلیم و تربیت و هدایت گری را ویژگی های یک عالم موفق عنوان کرده اند، تصریح کرد: امیدواریم معلمان با بهره گیری از این سخنان نسل فعال و پویا را برای آینده کشور تربیت کنند.

بعثت، مبداء فرهنگ سازی و معرفی اسلام به عنوان دین نجات بخش

آیت الله میرعمادی به سه شنبه ۲۵ رجب سالروز شهادت امام موسی کاظم اشاره کرد و گفت: مهم ترین ویژگی این امام بزرگوار استقامت در راه خدا است.

وی با اشاره به پنجشنبه ۲۷ رجب سالروز بعثت پیامبر گرامی اسلام اظهار داشت: بعثت یک مسئله بسیار مهم بوده و مبداء تحول است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه بعثت مبداء فرهنگ سازی و معرفی اسلام به عنوان دین نجات بخش است، تصریح کرد: آنچه امروز امت اسلامی باید از آن پیروی کند اسلام ناب است.

آیت الله میرعمادی ادامه داد: دین اسلام امروز مهجور واقع شده و اسلام متحجرین، اسلام انسان های رفاه طلب، اسلام آمریکایی و اسلام داعشی به نام اسلام ناب محمدی در دنیا ترویج داده می شود.

وی با اشاره به اینکه روح رسول خدا از این رفتارها و شیوه هایی که دین اسلام از آن مبری است آزرده می شود، افزود: در اسلام ناب محمدی هرگز چنین رفتارهای غلط و وحشیانه ای وجود ندارد.

منتخبان مجلس مردم را فراموش نکنند

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد در ادامه به برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در چند شهرستان لرستان اشاره کرد و گفت: در مرحله اول انتخابات با امنیت، سلامت و حضور حداکثری مردم شکل گرفت و باید مرحله دوم نیز به همین شکل برگزار شود.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه تکمیل مرحله اول انتخابات به مرحله دوم بستگی دارد، تصریح کرد: در مرحله دوم انتخابات حساسیت بیشتر است چون مجلس شورای اسلامی محل تصمیم گیری و تصمیم سازی برای کشور است.

وی با تاکید بر اینکه حتی یک رای مردم در این دوره از انتخابات سرنوشت ساز است، افزود: انتظار این است کسانیکه منتخب می شوند نیز بدانند چه مسئولیتی دارند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه بار سنگین امور مردم بر دوش منتخبان است و نمایندگان نباید شعارهای خود و مردم را فراموش کنند، اظهار داشت: نمایندگان منتخب به خصوص در لرستان که نیازمند رفع بیکاری و محرومیت است نباید شعارهای خود را فراموش کنند و در راستای خدمت به مردم باید قدم بردارند.

آیت الله میرعمادی یادآور شد: در طول این مدت میدان رقابت بوده اما از فردا باید میدان رفاقت بین کاندیداها باشد.

برای حفظ امنیت و آرامش فعلا حرفی نمی زنیم

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اتفاقاتی که در این هفته در خرم آباد اتفاق افتاد گفت: در این رابطه حرف ها و مطالب فراوانی وجود دارد و ما نیز مواضع و مخالفت های خود را اعلام و پیگیری هم کردیم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه حادثه اتفاق افتاده و باید در فرصت مناسب حرف ها و مطالب راجع به آن گفته شود، تصریح کرد: جوانان غیور و ولایی خرم آباد با تمام وجود احساسات شما را درک می کنم و با تمام وجود می دانم در دل شما چه می گذرد و بدانید بیش از این در دل من می گذرد.

آیت الله میرعمادی ادامه داد: از شما تقاضا می کنم امروز روز انتخابات است و توجه داشته باشید که مصالح نظام، انتخابات و کشور را بر دردهای خود ترجیح دهیم و مبادا بهانه ای به دست کسی بسپارید.

وی با تاکید بر اینکه مبادا اقدامی کنیم که بعدا دیگران آن حادثه اصلی را فراموش کنند و به چیزی که نباید اتفاق می افتاد بپردازند، افزود: اجازه دهید در فرصت مناسب در رابطه با این حادثه صحبت شود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه امروز به هیچ وجه شعار دادن یا اقدام دیگری به مصلحت نیست، اظهار داشت: نماز جمعه که تمام شد با آرامش و حالت بسیار متین و وقار مصلا را ترک کنید و مبادا کسی شعار دهد و دیگران همکاری کنند.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه ما باید بصیرت داشته باشیم، تصریح کرد: مبادا کاری کنیم که اصل ماجرا فراموش شود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد یادآور شد: از شما نیروهای حزب اللهی، ولایی و دلسوز که جان و قلب تان برای ولایت می تپد صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:

مطالب مشابه

© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.