امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۵/۲/۲۵ تعداد بازدید: ۲۷۰
print

وجود ظرفیت‌های کم‌نظیر برای تحقق اقتصاد مقاومتی در لرستان

نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: مسئولان برای تحقق اقتصاد مقاومتی در لرستان به جوانان اعتماد کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان، آیت‌الله سید احمد میرعمادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم آباد در مصلی الغدیر این شهر ضمن تبریک میلاد حضرت علی اکبر (ع) و همچنین گرامیداشت روز جوان اظهار داشت: جوانان در استان لرستان برای تحقق اقتصاد مقاومتی پا به کار هستند؛ اما به راستی چقدر به جوانان میدان داده‌ایم و به آنها اعتماد کرده‌ایم.

وی بیان کرد: امروز عزم مسئولان کشور بر این است که لرستان به‌عنوان الگوی اقتصاد مقاومتی مطرح شود و با این حال همه باید در راستای این مهم تلاش کنند. مسئولان ظرفیت‌ها و مزیت‌های استان را شناسایی و معرفی کنند چراکه لرستان دارای ظرفیت‌های مهم از قبیل معادن و منابع زیرزمینی  بی‌نظیر است.

امام جمعه خرم‌آباد افزود: ظرفیت دیگر لرستان تولید محصولات کشاورزی است به گونه‌ای که در این استان انواع گونه‌های گیاهی اعم از دارویی و زعفران کشت می‌شوند. البته منابع آبی که در این استان نیز وجود دارد ظرفیت بزرگی است که در هر کجا یافت
نمی‌شود.

وی تصریح کرد: صنعت پتروشیمی، گردشگری، صنایع دستی و فرش به‌عنوان بخش دیگری از ظرفیت‌های لرستان هستند.

وی بیان کرد: اگر در عرصه اقتصادی با تکیه بر اقتصاد مقاومتی به خودکفایی برسیم به طور قطع دست بیگانگان را از آسیب رساندن به اقتصاد کشور کوتاه می‌کنیم؛ البته تحقق این مهم مستلزم این است که به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی عمل کنیم.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به قرار گرفتن در آستانه روز جوان و همچنین روز ملی جمعیت، اظهار داشت: جوان و جمعیت دو سرمایه هر کشوری در راستای تامین امنیت، حفظ استقلال و پیشرفت و توسعه محسوب می‌شوند.

وی بیان کرد: جوانان با کار و تلاش سبب پیشرفت کشورها می‌شوند و جمعیت سبب تامین امنیت می‌شود اما با این حال بعد از انقلاب و در سال‌های اخیرشاهد کاهش تولید نسل و همچنین پیش رفتن جمعیت به سمت پیری هستیم.

وی بالا رفتن میانگین سن جمعیت را خطری امنیتی، سیاسی و اقتصادی دانست ویادآورشد: برای افزایش جمعیت باید اجرای سیاست‌های کلی که توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده‌اند در اولویت مسئولان قرار بگیرند و زمینه برای تحقق آنها فراهم شود.

امام جمعه خرم آباد ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه،بیان داشت: باید در این ماه به‌عنوان ماه پیامبر (ص) که ماه پرفضیلتی است و در آن میلاد ستارگان آسمان ولایت و امامت همچون امام حسین (ع)، امام سجاد (ع)، حضرت ابوالضل (ع)، حضرت علی اکبر(ع) جوان دشت کربلا و از همه مهمتر میلاد یگانه منجی عالم بشریت امام زمان (عج) روی داده است برای اینکه به پیامبر (ص) کمک کرده باشیم استغفار و صلوات خاصه ماه شعبان و مناجات شعبانیه را قرائت کنیم

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:

مطالب مشابه

© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.