امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۵/۵/۲۴ تعداد بازدید: ۸۶۶
print

بازگشت آزادگان جزء شیرین ترین خاطرات انقلاب است

امام جمعه شهرستان لدفان گفت: روز ۲۶ مرداد ۱۳۶۹ سالروز بازگشت آزادگان، جزء شیرین ترین خاطره روزهای انقلاب است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان حجت‌الاسلام هاشمی نژاد امام جمعه شهرستان دلفان در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان که در مصلی دلفان برگزار شد ضمن قدردانی از رشادت های شهداء، ایثارگران و آزادگان همیشه سرافراز اظهار داشت: این امنیت به وجود آمده همگی مدین زحمات و از خود گذشتگی های شهداء و رزمندگان سلحشور ایران اسلامی می باشد و جا دارد مردم شریف و بزرگ میهنمان قدرشناس این قشر بوده و این عزیزان و خانواده های صبور و نجیب آنها را هرگز فراموش نکنند.

وی گفت:کودتای ۲۸ مرداد یا به تعبیر حکومت پهلوی "رستاخیز ۲۸ مرداد" کودتایی است که با طرح و حمایت مالی و اجرایی سازمان مخفی اطلاعات بریتانیا و سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا،سیا علیه دولت محمد مصدق در مرداد ۱۳۳۲ به انجام رسید.وی افزود: نقشه کودتا با همکاری بریتانیا و آمریکا طرح شد و پس از چندبار تجدید نظر و مشورت با عناصر اصلی به تصویب رسیدو نقشی که برای شاه در نظر گرفته شده بود امضای فرمان عزل مصدق و نیز امضای فرمان نصب سرلشکر زاهدی به نخست‌وزیری بود.

وی با اشاره به توطئه های دشمنان در سال های اخیر افزود:دشمنان در سال های گذشته هر گاه منافع خود را در کشورهای اسلامی در خطر دیده اند با توطئه ها و دسیسه های مختلف سعی در براندازی آن کشور داشته که کودتای ۲۸ مرداد در ایران یکی از صدها سند ننگینی است که دولت های غربی از خود به یادگار گذاشته اند.

امام جمعه شهرستان دلفان در بخش دیگری از خطبه های نمازجمعه دلفان با اشاره به سالروز تجلیل از بقاع متبرکه و امامزادگان و وجود ۴ امامزاده در شهرستان دلفان توجه به امامزادگان شهرستان و رسیدگی و ساماندهی وضعیت زائران و اماکن مذهبی را خواستار شد.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:

مطالب مشابه

© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.