امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۵/۶/۲ تعداد بازدید: ۶۳۲
print

بزرگداشت شعائر دینی از آثار و برکات تقوای الهی در زندگی است

امام جمعه موقت شهرستان دلفان گفت: بزرگداشت شعائر دینی از آثار و برکات تقوای الهی در زندگی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان، حجت‌الاسلام سید نصرت الله موسوی، امام جمعه موقت شهرستان دلفان در خطبه های دیرور نماز جمعه این شهرستان که با حضور انبوه نمازگزاران و مردم مؤمن و خداجوی دلفان در مصلی نماز جمعه این شهرستان برگزار شد با اشاره به اثرات و فواید تقوای الهی در زندگی انسان و فواید آن در جامعه و زندگی امروزی گفت: بدون تقوا رسیدن به هیچ مقامی امکان ندارد زیرا تا زمانی که نفس آلوده به محرمات و گناهان است و تا مادامی که تابع هوس ها و لذت های نفسانی است و شیرینی آن در کام اوست، اولین مقام کمالات معنوی برای او رخ نداده است و به حیات طیبه ای که هدف آفرینش شمرده می‌شود دست نمی یابد.

حجت‌الاسلام موسوی گفت: یکی از آثار بی ایمانی که خود منجر به گناهان فراوان دیگری می‌شود، بی توجهی به ارزش های دینی و شعایر الهی است. یکی از آثار پرمنفعت تقوا در قرآن آن است که فضیلت بزرگ شمردن شعایر دینی تنها از آن کسانی است که تقوای الهی پیشه کنند و پرهیزکار باشند، کسی که شعائر الهی را بزرگ شمارد این کار نشانه تقوای دلهاست.

امام جمعه موقت شهرستان دلفان با اشاره به هفته دولت گفت: نظام جمهوری اسلامی در ایران به رهبری بزرگ مردی که جهان مانند او را کمتر به خود دیده است وهمچنین جانفشانی فرزندان فداکار این مرز و بوم، حرکت خود را آغاز کرد. در این میان، شهادت دو شخصیت فداکار اسلام، رجایی و باهنر که به آتش کین منافقان سوختند، فصلی از شهادت را به نام «هفته دولت» در تاریخ انقلاب گشوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته جهانی مساجد گفت: ۳۱ مرداد، روز جهانی مساجد نامگذاری شده است. در سال ۱۳۴۸ در چنین روزی مسجدالاقصی که قبله اول مسلمین جهان است توسط صهیونیست ها به آتش کشیده شد. وی همچنین خواستار توجه بیشتر مسئولین به برنامه های فرهنگی و مذهبی مساجد و حمایت از ائمه جماعات مساجد شد.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:

مطالب مشابه

© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.