امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۵/۸/۱۷ تعداد بازدید: ۷۱۲
print

دنیا نظاره‌ گر حماسه پیاده‌روی اربعین خواهد بود

امام جمعه الشتر گفت: اگر فرهنگ و سبک زندگی اسلامی در جامعه حکم‌ فرما باشد، ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی خشکیده خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان، حجت‌الاسلام «سید سجاد موسوی» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه الشتر ضمن تشکر از حضور گسترده مردم در راهپیمایی یو‌م‌الله ۱۳ آبان اظهار داشت: حضور آگاهانه ملت بابصیرت ایران اسلامی در راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان موجب درهم شکسته شدن هیمنه پوشالی استکبار شد. 

وی در ادامه با اشاره به روز فرهنگ عمومی، مقوله فرهنگ را از جمله مهم‌ترین و مؤثرترین ابزار پیشرفت و توسعه هر جامعه‌ای عنوان و اظهار داشت: اگر فرهنگ و سبک زندگی اسلامی در جامعه حکم‌فرما باشد، ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی خشکیده خواهد شد. 

وی افزود: راه اصلاح هر مملکتی، اصلاح فرهنگ آن ممکلت است. این فرهنگ است که ملت‌ها را به اوج اعتلا می‌رساند و یا به خفت و خواری می‌رساند. اگر فرهنگ، فرهنگ حسینی باشد، هرگز زیر بار زور مستکبرین نمی‌رود اما اگر فرهنگ، فرهنگ طاغوتی باشد، برده استکبار خواهد شد. اگر فرهنگ سبک زندگی اسلامی در جامعه حکم‌فرما شود، زندگی بسیار شیرین و آسان خواهد شد و آسیب‌های اجتماعی نیز بسیار کاهش پیدا خواهد کرد.

 حجت‌الاسلام موسوی یادآور شد: اگر فرهنگ دستخوش بی‌فرهنگی شد، آسیب‌های اجتماعی نیز افزایش پیدا خواهد کرد. فرهنگ هر قوم و ملت به خودشان مربوط است و همچون دژ و حرزی محکم مانع آسیب‌ها می‌شود.

 حجت‌الاسلام موسوی ابراز داشت: قابل قبول نیست که فرهنگ مخصوص یک منطقه به سایر مناطق تعمیم داده شود، چرا که همه دیوارهای فرهنگی فروخواهد ریخت، همچنانکه الان ریخته است.

 وی اضافه کرد: فرهنگ را با شعار نمی‌شود اصلاح کرد، بلکه با استفاده از آداب و رسوم هر قوم و ملتی در مقابل آسیب‌های اجتماعی باید مقابله کرد.

 وی با اشاره به اینکه استکبار برای مقابله با ایران اسلامی از موضوع فرهنگ ورود پیدا کرده است، ابراز داشت: استکبار به این نتیجه رسیده است که در بخش امنیتی قدرت آن را ندارد تا در اقتدار جمهوری اسلامی ایران خللی وارد کند اما در بخش فرهنگی برای تخریب این نظام مقدس برنامه و توطئه دارد لذا همه دستگاه‌ها و متولیان امر می‌بایست با برنامه‌ریزی و کار کارشناسی شده، در راستای تقویت فرهنگ بومی هر منطقه گام بردارند.

 حجت‌الاسلام موسوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیک شدن سالروز اربعین حسینی، گفت: پیاده‌روی اربعین، حماسه بزرگی است که دنیا نظاره‌گر آن است. همه بایستی از داشته‌ها و یافته‌های فرهنگ عاشورای حسینی در این ایام بهره‌برداری معنوی صورت دهیم.

 امام جمعه الشتر در پایان با ابراز تشکر از حضور گرم بسیجیان شهرستان سلسله در رزمایش بیت‌المقدس، خاطرنشان ساخت: جامعه ما جامعه‌ای بسیجی است؛ تفکر جامعه ما، تفکر انقلابی است و در مسیر منویات مقام معظم رهبری و زیر پرچم ولایت فقیه در راه دفاع از آرمان‌های این انقلاب گام بر می‌دارند و لازم هست که تشکر کنم از حضور با صلابت و با اقتدار بسیجیان شهرستان که در این رزمایش دو روزه، وحدت خود را به نمایش گذاشتند و امید و امنیت را در جامعه موجب می‌شوند.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:

مطالب مشابه

© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.