امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۵/۱/۸ تعداد بازدید: ۴۸۹
print

برگزاری اولین نماز جمعه سال ۱۳۹۵ شهرستان کوهدشت

اولین نماز جمعه سال ۱۳۹۵ شهرستان کوهدشت به امامت حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی در محل مسجد صاحب الزمان (عج)برگزار شد.

 

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان؛اولین نماز جمعه سال ۱۳۹۵  شهرستان کوهدشت به امامت حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی امام جمعه شهرستان در محل مسجد صاحب الزمان (عج)برگزار شد.

ایشان در خطبه اول با توصیه همگان به تقوا نشانه شیعیان را اطاعت از گفتار ائمه و الگو برداری از سیره آنها دانست.
در ادامه بحث سبک زندگی اسلامی با اشاره به گوشه هایی از زندگی حضرت زهرا (س)از جمله موارد را تشکیل خانواده،ازدواج به هنگام، تربیت فرزند نقش همسری و مادری و خدا محوری می دانست که از جمله عوامل رضایتمندی شادابی و قناعت و تحمل مشکلات و سختیها از جمله آثار آن میباشد.
وی از جمله وظایف زن و شوهر را ایجاد فضای مذهبی در خانه،احترام متقابل زوجین،ابراز محبت و ابراز تشکر و مطرح کردن خواسته ها به صورت غیر مستقیم عیب پوشی اصل تغافل گذشت و مدارا و تحمل از جمله ضروریات دانست و با اشاره
به آیه قرآن ((هن لباس لکم و انتم لباس لهن)) زن و شوهر را زینت هم و ساتر عیوب یکدیگر  و کمک کننده به رشد تعالی مادی و معنوی دانستند.
حجت‌الاسلام طهماسبی در خطبه دوم نیز با تبریک میلاد حضرت زهرا (س) وعید نوروز بر ترویج سنتهای حسنه و تقویت آداب و رسوم اسلامی در نوروز تاکید کرد و صدیقه طاهره را در ابعاد مختلف و عرصه های گوناگون فردی اجتمایی، خانوادگی و سیاسی الگوی مناسب دانست و از جمله شاخصه های زندگی ایشان را دشمن شناسی انجام تکلیف و ایستادگی در مقابل انحراف و فتنه دانست.
وی همچنین ۱۲ فروردین را نمایش مردم سالاری دینی دانست و بر حفظ سیرت اسلامی انقلابی جمهوری اسلامی در مقابل توطئه  حفظ صورت اسلامی و حذف سیرت اسلامی انقلابی تاکید کرد و سیرت جمهوری اسلامی را مایه افتخار و عامل عزت وامنیت اقتدار و پیشرفت دانست ودر ادامه مراد از تغیر رفتار توسط امریکاییها را درواقع تغییر نظام وسیرت اسلامی انقلابی  دانست و با اشاره به شعارسال و سخنرانی مهم رهبری در مشهد آن را حاوی نکات مهم دانست که شایسته است مسئولین و مردم توجه لازم را داشته باشند و گفت: متاسفانه عده ای از شعار سال به نصب بنرگذاری همایش و سخنرانی اکتفا میکنند در حالی که هدف اعلام رویکرد و سیاست گذاری نظام است.
حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی اقتصاد مقاومتی را علاج مشکلات کشور و مقابله با تهدیدات و تحریمها دانست و بر حمایت از تولید داخلی تاکید کرد و افزود: مبادا کشور به بازار مصرف کالای خارجی  تبدیل شود که ضربه به اقتصاد بومی وباز گذاشتن راه فشار و تحریم و کمک به اقتصاد و اشتغال بیگانگان است.
امام جمعه شهرستان کوهدشت نداشتن برنامه و مدیریت را نقطه سیاه دانست و دل بستن به وعده و تعهدات امریکایی ها و چشم به بیرون دوختن را با توجه به شواهد و سوابق دل بستن به سراب دانست و گفت نتایج برجام در رفع تحریمها باید سر سفره مردم و روی زمین مشاهده شود نه با سخنرانی و شعار آمار و گزارش غیر واقعی.

 

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:

مطالب مشابه

© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.